Gå til innhold

Cipramil Vs Cipralex Vektøkning NHD eller andre


Gjest CipramilCipralex

Anbefalte innlegg

Gjest CipramilCipralex

Om man legger på seg av Cipramil (har lagt på meg ca 15 kg på 1 år)vil man da legge på seg av Cipralex og? Ser at det er samme virkningsstoff,men vektøkning står bare oppført som bivirkning på Cipramil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har lagt på meg av Cipralex. Har brukt det i to år og vekten bare siger oppover selv om jeg er veldig bevist på hva jeg spiser og drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

Cipralex og cipramil har ikke samme virkningsstoffet. Man kan legge på seg av dem begge. Men noen legger på seg av det ene og ikke det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trici

Cipralex og cipramil har ikke samme virkningsstoffet. Man kan legge på seg av dem begge. Men noen legger på seg av det ene og ikke det andre.

psykiatikeren min sa det var omtrent det samme. da jeg ikke tålte cipralex, anbefalte han meg iallefall ikke cipramil, nettopp på grunn av de de er temmelig like. men jeg har sett folk som har gått på cipramil og gått ned i vekt,- så mye at vedkommende ble bekymret. Holdt opp i ett par år og prøvde igjen, og denne gangen går hun bare oppover. En annen jeg kjenner brukte zolofr og bare sov og sov. Dette ble så belastende at han seponerte. men som ssri er, så var det ikke lenge før han måtte på igjen. (engang ssri - fortsatt ssri)-- men denne gangen har ha ikke dette sovebehovet i det hele tatt??? så de ikke virker likt fra gang til gang. merkelig medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Happiness

psykiatikeren min sa det var omtrent det samme. da jeg ikke tålte cipralex, anbefalte han meg iallefall ikke cipramil, nettopp på grunn av de de er temmelig like. men jeg har sett folk som har gått på cipramil og gått ned i vekt,- så mye at vedkommende ble bekymret. Holdt opp i ett par år og prøvde igjen, og denne gangen går hun bare oppover. En annen jeg kjenner brukte zolofr og bare sov og sov. Dette ble så belastende at han seponerte. men som ssri er, så var det ikke lenge før han måtte på igjen. (engang ssri - fortsatt ssri)-- men denne gangen har ha ikke dette sovebehovet i det hele tatt??? så de ikke virker likt fra gang til gang. merkelig medisin.

Litt merkelig å si av en psykiater synes jeg. Muligens har han statistikken på sin side, men jeg kjenner mange som ikke kunne gå på cipralex, men som fungerer utmerket på cipramil.

Det har vi sett mang en gang er tilfelle også med folk her inne på forumet. Cipralex er statistisk bedre enn cipramil, men på individnivå er det store forskjeller.

Om det vil bli den store forskjellen på vektøkning vet jeg ikke. I følge NHD er det ikke mange som har denne bivirkningen. Jeg har opplevd det på tolvon som ikke er et SSRI, men i noen tifeller er det helt sikkert også selve depresjonen som er synderen. Ikke like lett å skille dette fra hverandre.

Jeg har forresten gått på både cipramil og cipralex selv. Min psykiater syntes det var et poeng å ha prøvd begge. Cipralex virket bedre på meg. For min venninne var cipramil bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...