Gå til innhold

Støttesenter - NHD


Gjest bingotusj

Anbefalte innlegg

Gjest bingotusj

NHD: Kjenner du til Støttesenter mot incest? Hva mener du om dette støttesenteret, er det bra? Hender det du anbefaler dine pasienter å gå dit?

Er det andre her som har fått SMI anbefalt av sine behandlere, eller var det andre som foreslo det for dere? Går utfra at noen her inne har vært på SMI...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått anbefalt av mine psykologer å bruke SMI. En sa at det å hjelpe andre i samme situasjon kunen være veldig god terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ute av mørket

For meg var SMI det som hjalp meg ut av angsten og depresjonen.Jeg trode jeg var alene i verden om å ha det slik, men fikk se at vi er mange( desverre).

SMI gjør en fantastisk jobb :)

Min psykolog anmbefalte meg faktisk om å IKKE bruke slike støttegrupper, fordi det kunne bli en belastning for meg.Men jeg hørte ikke på henne, og tok likevel kontakt med SMI.Aldri angra på det :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bingotusj

Jeg har fått anbefalt av mine psykologer å bruke SMI. En sa at det å hjelpe andre i samme situasjon kunen være veldig god terapi.

Jeg tenker det kan være bra å møte likesinnede og finne ut at mange ting er gjennkjennbart. Det kan minske ensomhetsfølelsen. Vi er jo forskjellige, noen vil ha nytte av det, andre ikke.

Synes det er litt rart at man blir anbefalt å ikke gå i støttegruppe. Det er jo ikke "verre" det enn å gå i gruppeterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min mening XX

Jeg har gått der. Det jeg kan si var at det var veldig bra i den første perioden, den kritiske der man står frem etc.

Men det jeg erfarte var at det var mange gamle travere der, som virka som forble der. For de tror jeg senteret ble mer en hvilepute.

Jeg sluttet der ca etter 11 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest powerrade

Jeg har gått der. Det jeg kan si var at det var veldig bra i den første perioden, den kritiske der man står frem etc.

Men det jeg erfarte var at det var mange gamle travere der, som virka som forble der. For de tror jeg senteret ble mer en hvilepute.

Jeg sluttet der ca etter 11 mnd.

Veldig enig.

Felles skebne er ikke nødvendigvis noe en bør bygge videre på eller bli lenge i.

Litt den samme faren kan vel skje i ulike støttegrupper på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...