Gå til innhold

Gruppeterapi


Gjest benkesliter

Anbefalte innlegg

Gjest benkesliter

Er det noen med erafring fra gruppeterapi tilstede?

Hvor lenge har dere gått, og hva føler dere at det har gitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest D*lilith

Jeg har positive erfaringer med gruppeterapi,det har lært meg å få litt sosiale antenner....så er det en trygg plass å være også og det er godt ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bemudani

Jeg tror de aller fleste kan ha nytte av gruppeterapi. Man får reaksjoner på hvordan man er som person fra de andre gruppemedlemmene. Man må våge å gå inn på ting man sliter med (ikke alltid så lett til mange fremmede) og være ærlig i sin reaksjon på de andre. Utbyttet kan komme litt an på hvordan gruppen din fungerer. Er veldig mange litt passive får man lite reaksjoner. Og så kommer det an på om man har en god terapeut eller ikke.

Jeg er fornøyd med min gruppe. De har fått meg til å innse (erkjenne) noen av mine mindre gode sider og jeg jobber nå med dette. De har også fått meg til å stole mer på andre mennesker bl.a.

Får du tilbud så ikke takk nei!! Jeg tror gruppeterapi er mye bedre for mange enn vanlig "solo-terapi".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

Eg har erfaring frå psykoterapi gruppe og billedterapi. For meg hjalp det ikkje så bra med samtalegruppe. Dei fleste fungerte "dårlegare" enn meg - f.eks. rusproblem. (og eg som hadde vakse opp i eit beskytta kristent miljø og aldri hadde smakt alkohol :-) Eg lærte å ha respekt for mennesket bak problema!)Så eg tok på meg omsorgsrolla der, som eg også gjorde ute. Eg gjekk til saman i fire år, før eg ga opp.

Problemet var nok at terapeutane ikkje såg og tok tak i det som var mitt verkelege problem - ekteskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...