Gå til innhold

bæsjekatte


Gjest jævla dritt!!

Anbefalte innlegg

Gjest jævla dritt!!

Ovetok en kattung og eierne bedyret at den var stueren. har en katt fra før. De blir bare ikke venner, og jeg skrev en melding til eierne at de må ta den tilbake. Ikke svar seff. Har de siste dagene kjent en merkelig lukt, og gikk inn på kottet og der lå flere klatter med bæsj etter hverandre. Tok kattungen og stakk snuten dens ned i bæsjen dens, så plasserte jeg den oppi kattedoen og lot den står der en stund.

Vet ikke om jeg gidder bryet å bevare den. Den katten jeg hadde fra før har vært kjemperenslig helt fra start. Denne kattungen driver og skal sloss med den store katten hele tiden. og den blir veldig irritert av og til for det høres faktisk ut som de kveler hverandre innimellom.

Orker ikke ha det sånn. Kan jeg forlange at de forrige eierne tar den tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jordbærpiken

Skjønner, men kanskje du kan plassere en ekstra kattedo, der den gjør fra seg, altså i boden/kottet? Det kan hende den er så "underlegen" at den ikke vil gjøre fra seg i den andre kattens kasse, som jo er "dens" territorium.

Kan være. Kan nytte.

Jeg fikk forresten en gang 4 urenslige katter, jeg reiste bort i den tiden de skulle begynne å lære det, min feil. Men jeg måtte jo ta det. Det var et svare strev. Konekvens hjalp. Tvang også. Og spray som luktet sitron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jævla dritt!!

Skjønner, men kanskje du kan plassere en ekstra kattedo, der den gjør fra seg, altså i boden/kottet? Det kan hende den er så "underlegen" at den ikke vil gjøre fra seg i den andre kattens kasse, som jo er "dens" territorium.

Kan være. Kan nytte.

Jeg fikk forresten en gang 4 urenslige katter, jeg reiste bort i den tiden de skulle begynne å lære det, min feil. Men jeg måtte jo ta det. Det var et svare strev. Konekvens hjalp. Tvang også. Og spray som luktet sitron.

takk for svar. jeg har nå laget en egen kasse til den på kottet og jeg parkerte den oppi der hvor den pent måtte sitte en stund før jeg lot den gå ut. Det kan være det du sier, at den er underlegen. dette var visst en utfordring. blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

takk for svar. jeg har nå laget en egen kasse til den på kottet og jeg parkerte den oppi der hvor den pent måtte sitte en stund før jeg lot den gå ut. Det kan være det du sier, at den er underlegen. dette var visst en utfordring. blæh

Det jeg gjorde, var at når de begynnte å vise tegn til å skulle gjøre fra seg. Da hentet jeg dem og tvang dem til å sitte oppi til de hadde gjort fra seg. Det funket. Noen holdt det med to ganger til, så tok de hintet. En av dem VILLE IKKE gjøre det. Den er fin i dag. :-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jævla dritt!!

Det jeg gjorde, var at når de begynnte å vise tegn til å skulle gjøre fra seg. Da hentet jeg dem og tvang dem til å sitte oppi til de hadde gjort fra seg. Det funket. Noen holdt det med to ganger til, så tok de hintet. En av dem VILLE IKKE gjøre det. Den er fin i dag. :-)

Lykke til.

takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er helt sikkert stueren, det er bare et eller annet som "forhindrer" den fra å være det nå. Og på det du sier er det sannsynligvis at den er så pissredd den andre katten at den ikke tør. Gi den en egen kasse en annen plass. Feks der den NÅ er vant til å gjøre fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jævla dritt!!

Den er helt sikkert stueren, det er bare et eller annet som "forhindrer" den fra å være det nå. Og på det du sier er det sannsynligvis at den er så pissredd den andre katten at den ikke tør. Gi den en egen kasse en annen plass. Feks der den NÅ er vant til å gjøre fra seg.

Jeg tror ikke den er pissredd den andre katten. Den springer hele tiden etter den, og kattungen er den som angriper den store katten hele tiden..så jeg skjønner ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jævla dritteier

Den katta skulle, som du fikk beskjed om tidligere, ikke vært hos deg fra begynnelsen av.

Gi den til dyrebeskyttelsen eller noe, for den fortjener bedre enn å være hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den katten fortjener bedre enn deg. Man lærer en kattunge absolutt ingenting ved å mose nesa dens ned i bæsj. Katter trenger trening, i likhet med hunder (og mennesker) for å bli renslige.

Eller kanskje den bare bæsjer inne hos deg og ikke gjorde den der den kom fra fordi den har funnet ut at du er en dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene blir ikke venner - derfor mener du at tidligere eier skal ta kattungen tilbake uten videre? Om innlegget ikke er en tåpelig spøk så er du prototypen på en dårlig og ansvarsløs katteier!

Hva i all verden tror du kattungen lærer av å bli mishandlet? (Det er _absolutt_ mishandling å presse en katts snute ned i avføring.) Du oppfører deg for kattungen helt uforståelig ved å la din frustrasjon få uttrykk i hevn mot et allerede skremt og fortvilet dyr.

En katt som gjør fra seg utenfor doen har det vondt enten psykisk eller fysisk - som regel det første. Tror du den blir mindre skremt og redd når den deretter blir behandlet slik?

Det er mange måter å hjelpe/lære en katt å bli renslig, men i ditt tilfelle er det sikkert best for kattungen at noen andre overtar den. Du er helt tydelig ikke i stand til å ta godt vare på dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jævla dritt!!

Kattene blir ikke venner - derfor mener du at tidligere eier skal ta kattungen tilbake uten videre? Om innlegget ikke er en tåpelig spøk så er du prototypen på en dårlig og ansvarsløs katteier!

Hva i all verden tror du kattungen lærer av å bli mishandlet? (Det er _absolutt_ mishandling å presse en katts snute ned i avføring.) Du oppfører deg for kattungen helt uforståelig ved å la din frustrasjon få uttrykk i hevn mot et allerede skremt og fortvilet dyr.

En katt som gjør fra seg utenfor doen har det vondt enten psykisk eller fysisk - som regel det første. Tror du den blir mindre skremt og redd når den deretter blir behandlet slik?

Det er mange måter å hjelpe/lære en katt å bli renslig, men i ditt tilfelle er det sikkert best for kattungen at noen andre overtar den. Du er helt tydelig ikke i stand til å ta godt vare på dyr.

Hva ville du gjort hvis katten din laget små klatter med bæsj utover hele leiligheten? Kom igjen - få noen tips, du som er en sann dyrekjenner og føler deg såpass berettiget at du kaller andre dyremishandlere. Regner med at alle katter elsker deg over alt på jord og du er den reddende engel for all verdens dyreelendighet.

Venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jævla dritt!!

Den katten fortjener bedre enn deg. Man lærer en kattunge absolutt ingenting ved å mose nesa dens ned i bæsj. Katter trenger trening, i likhet med hunder (og mennesker) for å bli renslige.

Eller kanskje den bare bæsjer inne hos deg og ikke gjorde den der den kom fra fordi den har funnet ut at du er en dust.

Kanskje du heller kan komme med tips da, siden du tydeligvis vet så mye om det, i stedet for å kalle andre for dust. Hadde være litt mer intelligent, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du heller kan komme med tips da, siden du tydeligvis vet så mye om det, i stedet for å kalle andre for dust. Hadde være litt mer intelligent, liksom.

Hver gang katten tisser/bæsjer inne bæres den uten skjenn eller andre idiotiske tiltak til kattedoen eller utenfor. Hvis det ikke hjelper er det sannsynligvis noe galt med katten. I dette tilfellet er det ikke så vanskelig å skjønne problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jævla dritt!!

Den katta skulle, som du fikk beskjed om tidligere, ikke vært hos deg fra begynnelsen av.

Gi den til dyrebeskyttelsen eller noe, for den fortjener bedre enn å være hos deg.

Hmmm...når du først skriver under anonymt nick, så er det fordi du ikke tør å skrive under ditt vanlige nick. Hva vet du om hvordan jeg behandler katten til daglig. Det jeg har skrevet her forteller ingenting. Bare at du er en idiot. (Håper du ikke er nhd nå da, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...når du først skriver under anonymt nick, så er det fordi du ikke tør å skrive under ditt vanlige nick. Hva vet du om hvordan jeg behandler katten til daglig. Det jeg har skrevet her forteller ingenting. Bare at du er en idiot. (Håper du ikke er nhd nå da, hehe)

Har du hørt om å kaste stein i glasshus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jævla dritt!!

Hver gang katten tisser/bæsjer inne bæres den uten skjenn eller andre idiotiske tiltak til kattedoen eller utenfor. Hvis det ikke hjelper er det sannsynligvis noe galt med katten. I dette tilfellet er det ikke så vanskelig å skjønne problemet.

OK: så du mener jeg er dyremishandler fordi jeg stakk snuten dens nedi bæsjen dens 1 gang? Hva i huleste bygger du dette på? Jeg er snill med katten, jeg gir den rent vann og mat hver dag, den får masse kos og oppmerksomhet.

Men fordi jeg skrev 1 sinneinnlegg her, så blir jeg altså dømt som dyremishandler. Men det sier vel mer om deg enn meg. Du skal i alle fall ha fordi du klarer å danne deg et bilde på et så magert grunnlag. Er ikke alle som klarer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK: så du mener jeg er dyremishandler fordi jeg stakk snuten dens nedi bæsjen dens 1 gang? Hva i huleste bygger du dette på? Jeg er snill med katten, jeg gir den rent vann og mat hver dag, den får masse kos og oppmerksomhet.

Men fordi jeg skrev 1 sinneinnlegg her, så blir jeg altså dømt som dyremishandler. Men det sier vel mer om deg enn meg. Du skal i alle fall ha fordi du klarer å danne deg et bilde på et så magert grunnlag. Er ikke alle som klarer :-)

Jeg kan ikke danne et bilde av deg på annet grunnlag enn det du skrev her. Jeg har forresten ikke kalt deg dyremishandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jævla dritt!!

Har du hørt om å kaste stein i glasshus?

På god gammel norsk: "Du bist eine betterwisser" :-)

Hadde alle vært som deg hadde det ikke vært noen krig på denne jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På god gammel norsk: "Du bist eine betterwisser" :-)

Hadde alle vært som deg hadde det ikke vært noen krig på denne jord.

Neppe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...