Gå til innhold

Panikk lidelse Har noen komet ut av det???


Angst-Helvete

Anbefalte innlegg

Angst-Helvete

Jeg er en gutt på 28 som har slit med panikk angst i 2 1/2 år

Jeg fikk diagnosen panikk lidelsen i 2005 og har siden da jobbet meg opp lit etter lit en stun klarte jeg om komme meg fra bergen til hemsedal på en dags tur som er ca 30 mil en vei men da jeg nesten var fremme kom angsten som en bombe Så jeg snude Med en gang og begynte nedstigningen igjen mot lærdal siden da som er ca 1 år siden har jeg bare git opp og ikke klart og bevege meg mere en ca 2 mil utenfor bergen med bil eller på annen måte Vis jeg prøver og strekke det lenger får jeg plutselig anfal som går rett opp til sudd 9/10 på angst skala jeg har godt til sykolog no i ca 1 1/2 år uten noe bedring og har hørt en hel høu med råd som ikke har julpet meg så derfor håper jeg på svar fra noe som har har eller har hatt problemet

Er det noen som har komt seg ut av angst helvete og kan fortelle hvordan uten tanke på eller problemer med panikk anfal har klart og jobbe seg ut av det

I det jeg kaler mit forige liv som ble snud helt på hode i

2005 hvor jeg fik panikk lidelsen, før dette pleide jeg og noen venner å dra på leiger hypige turer blant annet til sverige eller danmark eller england+++

No ser jeg på en sån tur som siste spiker i kisten/ at jeg kommer til og dø jeg klarer ikke og inse at det er bare en tanke og ikke noe fysisk feil med kroppen når angsten sitter inn

Jeg takker alle som kan jelpe meg og komme videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Angela25

Heisann!

Jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg hadde det slik for litt over ett aar siden. Det begynte med en depresjon,som ble saa sterk,jeg ble suicidal. Jeg folte at andre saa hvordan jeg hadde det paa innsiden, og plutselig tok angsten overhaand, og kontrollerte livet mitt.

Det hele endte med at legen skrev ut en resept paa antidepressiva for meg, Efexor depot, mot angst.

Dette ble vendepunktet for meg, angsten forsvant gradvis etter noen faa uker, depresjonen ogsaa.

Jeg sier ikke at du skal gjore det samme, men det kan kanskje vaere et alternativ? Jeg var fryktelig i mot medisinbruk, men folte til slutt at det var eneste utvei for aa faa et normalt liv.

Jeg har ikke hadd angst siden:)

Du kan jo hore med legen din hva han foreslaar for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar Rose

Skjønner din fortvilelse.

Det finnes mange grader av panikk-lidelse. Personlig kom keg ikke ut/

ble bedre uten medisinsk hjelp. Prøvd ut en rekke AD uten virkning,

så nå går jeg fast på Xanor ( 6 mg daglig). Da kan jeg delta i

samfunnet igjen.

Sier ikke at du skal begynne på Xanor, det er "siste utvei" hvis du

skjønner - slå opp i Felleskatalogen.

Men jeg føler med deg. Det er veldig hemmende å være plaget med

panikkangst. Grusomt - spør du meg..

Siden du har hatt panikkangst en god stund nå, er jeg redd det ikke

går over av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...