Gå til innhold

Slapp nedentil etter fødsler


Gjest Håpefull, men optimist

Anbefalte innlegg

Gjest Håpefull, men optimist

Hei! Jeg er mor til fire , men det har dessverre satt sine spor.jeg ble sydd etter alle 4 fødslene, men har ikke hatt smerter etterpå. Problemet er at jeg er altfor stor nedentil, og dette påvirker jo seksuallivet vårt. Mannen min har IKKE liten penis, men blir liten i forhold til meg. Dette begrenser samleiestillingene sterkt, ja det er vel bare to stillinger hvor det kjennes som om jeg er passe. Dette begrenser jo utfoldelsen og spenningen dessverre.Har prøvd med en del øvelser,men føler at det ikke hjelper.Jeg tror elastisiteten er borte p.g.a. stingene og evt. arrvev i skjeden. Leste imidlertid i et blad at en dame var blitt operert for dette med et glimrende resultat. Dette ønsker også jeg. Hadde vært deilig å følt seg strammmere og trangere. Lar det seg gjøre, og hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest stor dame nede

Hei Jeg har hatt samme problem som deg og snakket med legen min om det.

Pga arrvevet kjennes det som at jeg er for vid, for i arrvevet er det lite følelser. Men jeg har også forstått at skjeden ikke er særlig følsom i forhold til klitoris og klitorisvev som ligger rundt skjeden.

Jeg valgte å ikke operere fordi jeg vil unngå mer arrvev, og det er tross alt en risiko.

For meg har løsningen vært å være mer aktiv i de fleste stillinger, med å bruke hender og fingrep på og rundt hans penis blant annet. Når han får mer stimulering enn bare min vide vagina, blir han både fastere og bedre for meg også. Og jeg kan styre han mer mot de punkter som er gode.

Jeg har fått mye større utbytte av samleiet også etter at jeg har begynt å stimulere slik. Å legge hånda over det hele med en finger på hver side av penis er også godt stimulerende for begge.

Men selvfølgelig, er du yngre enn meg har du sikkert bedre muligheter for at det gror bedre også ved operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jeg har hatt samme problem som deg og snakket med legen min om det.

Pga arrvevet kjennes det som at jeg er for vid, for i arrvevet er det lite følelser. Men jeg har også forstått at skjeden ikke er særlig følsom i forhold til klitoris og klitorisvev som ligger rundt skjeden.

Jeg valgte å ikke operere fordi jeg vil unngå mer arrvev, og det er tross alt en risiko.

For meg har løsningen vært å være mer aktiv i de fleste stillinger, med å bruke hender og fingrep på og rundt hans penis blant annet. Når han får mer stimulering enn bare min vide vagina, blir han både fastere og bedre for meg også. Og jeg kan styre han mer mot de punkter som er gode.

Jeg har fått mye større utbytte av samleiet også etter at jeg har begynt å stimulere slik. Å legge hånda over det hele med en finger på hver side av penis er også godt stimulerende for begge.

Men selvfølgelig, er du yngre enn meg har du sikkert bedre muligheter for at det gror bedre også ved operasjon.

Jeg var 34 da jeg ble operert nedentil, ikke fortrinnsvis pga vid vagina, men samme typen operasjon. Har ikke hatt noen som helst problemer med arrvev i etterkant, nesten tvert om! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Det er uansett påkrevd med opptrening av skjedemuskler etter fødsler, ellers kan det hende ikke bare sexlivet blir skadelidende. Mange får også problemer med inkontinens. Slik opptrening tar flere måneder. Kanskje du har gitt opp for tidlig? Det er mulig skjeden og skjedeåpningen ble skadet under fødslene. Da hender det festet av skjede og urinrør ikke kommer på plass i forhold til bekkenveggen. Det hender også at nerver som går til musklene i bekkenbunnen og urinrøret blir skadet under ekstra harde fødsler. Sying hjelper ikke alltid. Det er flere operasjonsmetoder som brukes for å gi bedre kontroll over urinlating og som samtidig strammer skjeden, såkalt TVT-operasjon eller Burch-operasjon. De er vanligvis vellykket, men ikke alltid. Kontakt fastlegen din og be om en utredning, eller ta direkte kontakt med gynekolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...