Gå til innhold

Søvnproblemer


Gjest Dama som våkner om natten

Anbefalte innlegg

Gjest Dama som våkner om natten

Jeg slet veldig med angst og depresjon for noen år siden. Jeg går fremdeles på cipramil 20 mg om dagen som kontrollerer angsten.

Jeg har svingt veldig når det gjelder søvn igjennom årene. For 4-5 år siden våknet jeg hver natt i ulvetiden (som danskene sier). Jeg hadde voldsom angst, kunne ikke ligge stille og måtte gå rundt i leiligheten i flere timer. Ikke kunne jeg lese aviser eller ukeblader engang.

Etterpå kom en periode hvor det gikk greit. I fjor var det varierende og da jeg opplevde dødsfall i nær familie og sorgreaksjoner på slutten av året var det vanskelig å sove. Jeg fikk sovetabletter av legen. De virket ikke i begynnelsen, men nå virker de hvis jeg bruker dem. Det holder til og med med en halv tablett. Jeg vil bare ikke bruke for mye av dem siden de er vanedannende. Når jeg våkner opp om natta så kommer angsten for de angstfylte nettene.

Jeg har hatt en veldig oppgang på det private planet. Dvs. jobb- og karrieremessig. Jeg har vært under hardt press, men legen og psykologen min (begge to er voksne damer) følger med av privat interesse og er imponerte. De er fantastiske begge to og jeg hadde aldri kommet meg igjennom den svarte perioden om ikke jeg hadde hatt dem. Jeg har kjent dem i riktig mange år etter hvert.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke sover når det går så bra. Jeg ble skilt og det var etter det at jeg fikk en skikkelig nedtur. Da ble jeg også trakassert av arbeidsgiver og sviktet eller forlatt av mange venner. Jeg har bygget meg opp en ny vennekrets, men jeg vet at jeg sliter veldig med å stole på dem og oppgangen i karrieren. Psykologen min sier at jeg er helt forvirret og at jeg har slik rett opp kurve at det ikke er noe rart.

Jeg er også forelsket i en mann som gjør meg veldig forvirret. Jeg tror ikke det noen sinne kommer til å bli oss,og det kan gjøre meg bunnulykkelig innimellom. Jeg prøver å si at jeg ikke bryr meg om kjærlighet og er bare opptatt av karriere, men det er ikke helt sant.

Jeg skal ha en psykologtime i morgen tidlig, og til legen fredag. Jeg må snakke med legen min om sovetabletter og søvnproblemer og gruer meg litt. Jeg har litt angst for at hun stopper meg i alt det jeg driver med og som har gitt mitt liv en ny mening. På den andre siden gleder jeg meg til å fortelle henne om mine nyeste seire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...