Gå til innhold

Hvordan var det igjen?


Linnea78

Anbefalte innlegg

Kan jeg spise spekemat nå som jeg er gravid? Husker at grønnsaker/salat osv skulle vaskes skikkelig pga toxoplasmose. En bør i størst mulig grad holde seg unna katter, og upasteuriserte melkeprodukter. Noe annet? Er fortsatt veldig tidlig i graviditeten, 5+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gravitasjon

Spekemat er rått kjøtt, så det bør du holde deg unna. Det samme gjelder røykelaks og annen prosessert, rå fisk. Men fersk sushi er greit, ifølge helsemyndighetene. Der har ikke de farlige bakteriene rukket å formere seg ennå slik de kan gjøre i f.eks røykelaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat er rått kjøtt, så det bør du holde deg unna. Det samme gjelder røykelaks og annen prosessert, rå fisk. Men fersk sushi er greit, ifølge helsemyndighetene. Der har ikke de farlige bakteriene rukket å formere seg ennå slik de kan gjøre i f.eks røykelaks.

Sushi er, etter min menig, ekkelt uansett. Så det kommer jeg til å holde meg langt unna. :-) Ellers takk for svar. Leit med spekekjøttet, jeg som har så lyst på spekekjøtt og potetstuing i varmen. Det er jo verdens beste sommermat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

Sushi er, etter min menig, ekkelt uansett. Så det kommer jeg til å holde meg langt unna. :-) Ellers takk for svar. Leit med spekekjøttet, jeg som har så lyst på spekekjøtt og potetstuing i varmen. Det er jo verdens beste sommermat.

http://matportalen.no/Saker/1088077025.2

se på venstre side.. kan det hjelpe deg litt? :) lykke til

ellers kan du få brusjyrer osv hos jordmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vekten87

Hmm, her står ikke spekemat. Siden jeg er kort på vei, 5+5 går jeg ikke akkurat til jordmor enda.

skal ikkje ete spekemat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...