Gå til innhold

'anfall'


silkepus1365380727

Anbefalte innlegg

silkepus1365380727

Jeg har i løpet av de siste 10 årene hatt et slags 'anfall' 3 ganger i løpet av denne tiden, senest igår/idag.

Det begynner med at jeg føler noe er i ferd med å skje, så begynner jeg å kaldsvette, derretter kommer en periode hvor jeg 'drømmer' i våken tilstand , samtidig med kaldsvetting og ubehag. Jeg er selv helt klar over det som skjer og kan kommunisere mens det står på. Rett før det slutter kommer en sterk hetetokt, så når det er over en veldig kvalme og utmattelse. Alt dette tar kanskje 1 minutt.

Hva i alle dager er dette? Skremmer vettet av meg.

For 2 år siden var jeg hos fastlegen min med det og eneste han kunne se av prøver var masse histamin i blodet - men jeg tok allergimedisin igår uten at det hadde noen innvirkning på 'anfallene'. Fra kl 1400 - 2300 igår hadde jeg 10 slike 'anfall'.

Jeg tok også MR for 2 år siden uten at det viste noe fel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mary J. Blige

Anfall 3 ganger på 10 år tror jeg ikke jeg hadde engstet meg for. Kroppen vår er kompleks og det kan være så mangt.

Hadde det vært 3 ganger på 1 uke eller 1 mnd hadde jeg blitt litt urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4barns mor-77

Anfall 3 ganger på 10 år tror jeg ikke jeg hadde engstet meg for. Kroppen vår er kompleks og det kan være så mangt.

Hadde det vært 3 ganger på 1 uke eller 1 mnd hadde jeg blitt litt urolig.

Men 10 anfall mellom 14.00-23.00 hadde jeg nok tenkt over allikevel, selv om de da bare hadde kommet 3 ganger i løpet av 10 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Stygt å si det, men det var godt å lese innlegget ditt... Jeg har selv i løpet av de siste 17 mnd hadde ganske mange svært lignende anfall. I januar i fjor ble jeg innlagt på sykehus i 5 døgn, da de først fryktet hjerneblødning. Dette var det heldigvis ikke. De tok CT, MR, masse blødprøver, synstest, hørselstest, balansetest osv av meg. De utelukket Migrene, Kreft, Feil i blodet osv. MEN, de fant ingen svar. Det endte med at de gav meg Valium som jeg skulle ta når jeg kjente at et stort anfall kom. Dette hjalp, men Valium er svært vanedannende, så jeg har bare tatt det ved de 6 største anfallene siden.

Jeg vil råde deg til å kontakte legen igjen og be om en SKIKKELIG utredning. Det hjalp ikke meg stort, men de utelukka jo mye av det jeg frykta det skulle være. Noe som førte til færre anfall. Og det var ikke angst heller, for de tablettene hjalp ikke noe på anfallene.

Noen sier at det kan være "noen utenfor" som prøver å ta bolig i kroppen min og tapper meg for energi, men den forklaringen synes jeg blir litt for sprø...

Lykke til og god bedring! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

silkepus1365380727

Hei!

Stygt å si det, men det var godt å lese innlegget ditt... Jeg har selv i løpet av de siste 17 mnd hadde ganske mange svært lignende anfall. I januar i fjor ble jeg innlagt på sykehus i 5 døgn, da de først fryktet hjerneblødning. Dette var det heldigvis ikke. De tok CT, MR, masse blødprøver, synstest, hørselstest, balansetest osv av meg. De utelukket Migrene, Kreft, Feil i blodet osv. MEN, de fant ingen svar. Det endte med at de gav meg Valium som jeg skulle ta når jeg kjente at et stort anfall kom. Dette hjalp, men Valium er svært vanedannende, så jeg har bare tatt det ved de 6 største anfallene siden.

Jeg vil råde deg til å kontakte legen igjen og be om en SKIKKELIG utredning. Det hjalp ikke meg stort, men de utelukka jo mye av det jeg frykta det skulle være. Noe som førte til færre anfall. Og det var ikke angst heller, for de tablettene hjalp ikke noe på anfallene.

Noen sier at det kan være "noen utenfor" som prøver å ta bolig i kroppen min og tapper meg for energi, men den forklaringen synes jeg blir litt for sprø...

Lykke til og god bedring! =)

De varer bare en dag - kanskje to - avtar andre dagen, men jeg blir så sliten av dette.

Jeg er frisk ellers og fatter ikke hva dette er. Er ganske intenst når det står på.

Selv om det ikke skjer så ofte skremmer det meg og jeg er ganske preget av det lenge etterpå.

Faktisk godt å høre at andre har det også.

Har ikke lyst til å bruke medisner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valium

Hei!

Stygt å si det, men det var godt å lese innlegget ditt... Jeg har selv i løpet av de siste 17 mnd hadde ganske mange svært lignende anfall. I januar i fjor ble jeg innlagt på sykehus i 5 døgn, da de først fryktet hjerneblødning. Dette var det heldigvis ikke. De tok CT, MR, masse blødprøver, synstest, hørselstest, balansetest osv av meg. De utelukket Migrene, Kreft, Feil i blodet osv. MEN, de fant ingen svar. Det endte med at de gav meg Valium som jeg skulle ta når jeg kjente at et stort anfall kom. Dette hjalp, men Valium er svært vanedannende, så jeg har bare tatt det ved de 6 største anfallene siden.

Jeg vil råde deg til å kontakte legen igjen og be om en SKIKKELIG utredning. Det hjalp ikke meg stort, men de utelukka jo mye av det jeg frykta det skulle være. Noe som førte til færre anfall. Og det var ikke angst heller, for de tablettene hjalp ikke noe på anfallene.

Noen sier at det kan være "noen utenfor" som prøver å ta bolig i kroppen min og tapper meg for energi, men den forklaringen synes jeg blir litt for sprø...

Lykke til og god bedring! =)

Hvordan kan du si at det ikke er angst, når Valium hjalp?? Høres veldig ut som angst, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...