Gå til innhold

Medisin som passer for meg NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest Helomvending
Skrevet

Jeg er inne i en stor livskrise for tiden. Har en depresjon men ikke verre enn at jeg går på jobb enda. Akkurat nå ser jeg ikke noe lys noen steder, men er fult klar over at dette kaoset må jeg gjennom før ny orden opprettes i livet. Det er forferdelig vanskelig, alt er tungt og det er ikke noen glede i hverdagen. Følelsene bobler i hele kroppen og tankene spinner i full galopp. Matlysten er borte, må true i meg noe. Ser ikke noen grunn til å oppsøke psykolog, for han kan ikke gjøre noe annet enn å lytte, han kan ikke leve livet for meg. Jeg kan snakke med venner hvis/når jeg har behov for å snakke. Dette er en prossess jeg må klare selv. Jeg er derfor ikke interessert i noe medisin som jeg må ta daglig for at det skal virke, slik at jeg blir avhengig. Som sagt så er dette en prosess som må gå sin gang, men det jeg kunne tenkt meg er noen tabletter som kunne ta bort det verste hardkjøret innimellom. At jeg kan liksom få en "feriedag" innimellom for å få krefter til å jobbe videre med prosessen. En dag i uken eller noe sånt. Finnes det noe som kan dekke det behovet. Jeg har fått Vival av en venn, men det hjalp ikke. Tålte nok ikke de tablettene for jeg ble veldig anspent, fikk bare lyst til å gå og gå til verdens ende. Kroppen skalv og jeg fikk ikke sove. Finnes det noe annet??

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det finnes ingen medisin som fyller de kravene du stiller.

Selv om en må bruke antidepressiva fast, daglig over lengre tid, blir en ikke avhengig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...