Gå til innhold

Spontanabort


saran

Anbefalte innlegg

Jeg er 6 uker på vei. Har hatt smerter i magen i tre dager noe, med noe blødning. Var på sykehuset. De fant ikke fosteret ved ultralyd. Har jeg abortert eller kan det være noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville ha ringt fastlegen jeg og fått en skikkelig undersøkelse der.

Tusen takk. Venter på 2.blodprøve imorgen, skal bekrefte eller avkrefte utviklingen.Tok blodprøve igår. Denne kan vel ikke lyve ang utviklingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha ringt fastlegen jeg og fått en skikkelig undersøkelse der.

Trviler på om time hos en vanlig fastlege kan hjelpe mer enn det som trådstarter fikk sjekket på sykehuset. Sykehus har mye mer kunnskap og erfaring i slike ting, mens ikke alle fastleger har ultralyd en gang. For å ikke nevne det at det ikke er sikker hun får time til lege en gang, de pleier jo bare å si at man kan ikke gjøre noe uansett. Dette er bare tull , men det er en annen sak.

Jeg ville anbefale å forholde seg til det de sier og anbefaler på sykehuset. At de tok hcg måling for å sjekke utvikling er jo tegn på at de tar henne på alvor. At de ikke fant fosteret på ultrlyd trenger ikke bety noe, det hender at når man gjentar ultralyd noen uker senere finner man både fosteranlegg og hjerteaksjon som kan sees først i 7.uke.

Lykke til, saran, krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trviler på om time hos en vanlig fastlege kan hjelpe mer enn det som trådstarter fikk sjekket på sykehuset. Sykehus har mye mer kunnskap og erfaring i slike ting, mens ikke alle fastleger har ultralyd en gang. For å ikke nevne det at det ikke er sikker hun får time til lege en gang, de pleier jo bare å si at man kan ikke gjøre noe uansett. Dette er bare tull , men det er en annen sak.

Jeg ville anbefale å forholde seg til det de sier og anbefaler på sykehuset. At de tok hcg måling for å sjekke utvikling er jo tegn på at de tar henne på alvor. At de ikke fant fosteret på ultrlyd trenger ikke bety noe, det hender at når man gjentar ultralyd noen uker senere finner man både fosteranlegg og hjerteaksjon som kan sees først i 7.uke.

Lykke til, saran, krysser fingrene for deg :)

Takk så mye!! Lei av å ikke vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg hadde en gang en ultralyd i uke 5, og da kunne man se fosteret Men det var bare en liten skygge, som en bønne eller noe, ikke store greiene.

Men en som er erfaren med ultralyd burde kunne se det i uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en gang en ultralyd i uke 5, og da kunne man se fosteret Men det var bare en liten skygge, som en bønne eller noe, ikke store greiene.

Men en som er erfaren med ultralyd burde kunne se det i uke 6.

Det er ikke mening å stille seg i oposisjon her, jeg bare forteller det som jeg har lest ( her på DOL ) og hørt fra de som opplevde det. En kollega av meg ble henvist til sykehuset av legevakt, etter at de ikke fant fosteret på ultralyd. Det var da også uke 6. Hun skulle få noen medisiner for å rense livmor etter det de mente var tidlig SA. Tror det var samme opplegg som ved provosert abort nåt man bruker tabetter. De tok en til ultralyd på sykehuset , bare for sikkerhetsskyld, og da var det både fosteranlegg og bankende minihjerte å se. Så det går an, selv om det ikke trenger bety at det blir slik i dette tilfelle. Men det er helt sannt at det verste er å vente og ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du ikke fikk tilbud om ny UL, det fikk jeg da jeg kom i samme situasjon som deg. Fikk ny time ei uke etter. Desverre hadde det gått galt i mitt tilfelle, men det trenger ikke ha gjort det for deg alikevel. Du skal vite at du ikke er alene om å oppleve det du går gjennom nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...