Gå til innhold

Kan en velge DPS selv?


Gjest profile

Anbefalte innlegg

Gjest profile

Hei,

Jeg søkte om gruppeterapi på det lokale DPS'et. Etter en kort utredning fikk jeg vite at jeg kvalifiserte for å bli med i en terapigruppe, men at de ikke kunne gi meg noe tilbud fordi de hadde for få pasienter. (Overraskende, jeg trodde det var motsatt.) Hun jeg pratet med der trodde ikke det gikk ann å søke hos andre DPS'er, men viste det ikke sikkert. Er det slik at en kan velge DPS selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

happylitium

I prinsippet gjelder vel fritt sykehusvalg psykiatrien også. Jeg ville tro du har rett til det hvis du oppfyller kravene til rett til nødvendig helsehjelp. Men min erfaring er at det er vanvittig vanskelig å få gehør for å bruke et annet DPS (eller psykehus). Du kan jo prøve å vifte med paragrafene, men jeg er ikke særlig optimistisk på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klientinnen

Reglene om fritt sykehusvalg gjelder også i psykiatrien.

Ja, men gjelder reglene i praksis? Har selv opplevd det motsatte. Jeg har fått avslag fordi jeg ikke sogner til stedet geografisk ( og det var innen Oslo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...