Gå til innhold

Hvordan regner jeg gjennomsnitt?

Anbefalte innlegg

Gjest takker for hjelp
Skrevet

Skal regne gjennomsnittskarakter på noen karakterer, men husker ikke hvordan jeg gjorde det. Hvordan var fremgangsmåten?

Gjest mandolina
Skrevet

Du legger sammen tallverdien av karakterene og deler med antall karakterer.

Hilsen

Skrevet

Du legger sammen alle karakterene og deler på antall karakterer.

Eller mente du noe mer avansert?

Gjest takker for hjelp
Skrevet

Du legger sammen tallverdien av karakterene og deler med antall karakterer.

Hilsen

Tusen takk

Skrevet

Du legger sammen alle karakterene og deler på antall karakterer.

Eller mente du noe mer avansert?

*he he* man kan jo lure! ;-) Men det ser ut til at det var et slikt svar vedkommende var ute etter.

Men det _kunne_ jo ha vært noe om hvilke karakterer som skal telles med og ikke. Jeg mener å huske fra da jeg fullførte videregående, at det ikke var alle karakterene som man skulel telle med når man regnet ut gjennomsnittet. Men jeg husker ikke lenger hvilke.

Skrevet

*he he* man kan jo lure! ;-) Men det ser ut til at det var et slikt svar vedkommende var ute etter.

Men det _kunne_ jo ha vært noe om hvilke karakterer som skal telles med og ikke. Jeg mener å huske fra da jeg fullførte videregående, at det ikke var alle karakterene som man skulel telle med når man regnet ut gjennomsnittet. Men jeg husker ikke lenger hvilke.

Vitnemålen har jo endret seg minst 10 ganger siden jeg gikk på skole og sikkert 5 ganger siden mange av dere andre gikk!

Stakkars de som jobber ppå kontor for inntak av elever til diverse skoler/studier som skal sammenligne de ulike vitnemålene. I dag kan det være tenåringer og 50-åringer i samme klasse/studium! Datter til en kollega av meg har sin første kontorjobb på et sånt kontor, og kun kaver fælt!

Skrevet

Vitnemålen har jo endret seg minst 10 ganger siden jeg gikk på skole og sikkert 5 ganger siden mange av dere andre gikk!

Stakkars de som jobber ppå kontor for inntak av elever til diverse skoler/studier som skal sammenligne de ulike vitnemålene. I dag kan det være tenåringer og 50-åringer i samme klasse/studium! Datter til en kollega av meg har sin første kontorjobb på et sånt kontor, og kun kaver fælt!

Vi fniste litt av moren vår som ble skuffet over eldtse barn på videregående - hun kom jo hjem med bare 4-ere og 5-ere!! ;-) Etter en stund måtte hun ta en alvorsprat med datteren om det store fallet i karakterer siden ungdomsskolen. Det viste seg at mor trodde at 1 var best....;-)

Vi søstrene fniste den gangen, men det spørs om vi kommer til å være så mye klokere når vi får barn i videregående skole...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...