Gjest lilleJ Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Jeg er en jente som føler at allmenntilstanden er litt opp og ned. Jeg føler meg ofte litt utslitt og har liten tiltakslyst. Er i tillegg plaget med å føle meg fysisk dålig f.eks. ved å ha gått opp en trapp o.l. Vanligvis trener jeg flere ganger i uka, men har de siste 2 månedene måttet kutte ut pga. mye stress på jobben, og siden tiltakslysten er lav, blir det aldri noe av lenger. Jeg er også konstant sulten, og har prøvd å kutte ut usunn mat i det siste fordi jeg føler at jeg sitter for mye stille (jeg går likevel til jobb hver dag o.l., så jeg er ikke helt stillesittende), men selv med fokus på maten ser jeg ut til å gå sakte med sikkert opp i vekt. Spiser til dels mye til å være jente, slik føles det ihvertfall når jeg sammenligner meg med kjæresten min. Føler meg nesten avhengig av mat, fordi jeg er så mye sulten og sjelden føler meg ordentlig mett. Det har også skjedd om morgenen i dusjen (før jeg har spist) at jeg holder på å besvime og må sette meg ned for å unngå det (det er ikke blodtrykksfall regner jeg med, for det skjer ikke i situasjoner hvor jeg reiser meg fort). Min mor mener jeg må til legen for å ta prøver, men jeg føler at jeg må ha en "grunn" til å gå dit, derfor lurer jeg på om jeg kan få noen tips på hva det kan være. Har tidligere hatt litt lave verdier på blodtrykk og hemoglobin, men ikke så mye at det er alvorlig. Er blodsukker noe jeg bør sjekke, eller sjekkes den verdien på vanlige blodprøver slik at jeg da ville fått vite det hvis det ikke var gunstig? Er det noen andre prøver jeg bør ta? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27924-b%C3%B8r-jeg-teste-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Windsong Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Hei lilleJ! Det hørtes jo ikke noe særlig ut. Siden du faktisk føler deg dårlig og plages av det, er det grunn god nok til å gå til legen. Jeg kan dessverre ikke si noe om hva som kan feile deg, siden jeg ikke er noen lege. Blodprosenten kan jo ha sunket siden sist du sjekket den. Det er samtidig viktig at du får tatt prøver på jærnlagrene i blodet. De kan være lave selv om blodprosenten er ok. I alle fall skjedde det med moren min. Når det gjelder blodsukkeret, kan det jo vere greit å få sjekket det også. Men jeg tviler sterkt på at du har fått diabetes. De vanlige symptomene på det er at man blir VELDIG (sorry store bokstaver tørst, må tisse ofte, går ned i vekt og har dårlig matlyst i tillegg til dårlig allmenntilstand. Jeg følte meg gjerne ekstra dårlig etter å ha spist søt/tung mat da jeg fikk diabetes. Tror det er en god ide å kontakte legen snarlig. Du kan jo ta en utskrift av innlegget ditt, og vise det til han/henne. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27924-b%C3%B8r-jeg-teste-meg/#findComment-113440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 23. mai 2001 Del Skrevet 23. mai 2001 Det er ikke alltid vi finner årsaken til slike plager, men det kan for eksempel skyldes stoffskifteproblemer eller lav blodprosent. Jeg synes du har god nok grunn til å ta kontakt med legen din om dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27924-b%C3%B8r-jeg-teste-meg/#findComment-113509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.