Gjest D*lilith 0 0 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Hva vet dere om schizofreni? Jeg bare lurer for det er så mange som sier "Haha..da ble jeg helt schizofren"...osv...men vet de egentlig hva de snakker om? Det tror ikke jeg,virker som noen tror at schizofrene har flere personligheter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jpp 0 0 Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Noen har jo det da ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest det er vanlig 0 0 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Det er mange diagnoser og tilstander som blir brukt i dagligtalen til å beskrive noe mildere eller helt annet enn den medisinske diagnosen innebærer / innebar. For eksemper hysterisk, angst, hyperaktiv, deprimert.. Shizofren er vel noe av det som i dagligtalen brukes helt feil i forhold til den medisinske diagnosen. Jeg tror det er vanlig i de fleste språk, og stort sett er det ikke vanskelig å forstå når folk mener den medisinske diagnosen: "hun gikk inn i en alvorlig depresjon, og var innlagt i flere måneder", og "jeg blir helt deprimert av dette regnet, kom så tar vi en is". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.