Gå til innhold

hva blir tvilling terminen?


Gjest tvillinger i år?

Anbefalte innlegg

Gjest tvillinger i år?

vet at dere ikke kan gi meg ett skikkelig svar på dette,men det kan jo være folk med erfaringer her inne..

jeg venter tvillinger og er litt spent på terminen. jeg har regnet på nett termin og fikk som resultat 8 januar-08,men det er vel for gravide med ett barn i magen eller?

kan jeg gå i ni mnd med tvillinger hvis det ikke skjer noe uventet som avgjør tidligre fødsel?

og er vaginal fødsel mye vondere med tvillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tvillinger i år?

oi oi oi!! skrev feil!!! siste mens var 1 mai og da blir terminen 13 februar-08

vet ikke hva som fikk meg til å skrive 1 april hehe *kremt*

altså er jeg 6+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terminen beregnes til 40 uker 2-3 dager etter siste mens første dag samme hvor mange barn som ligger der inne.

Det er vanlig å bli sykemeldt rundt uke 20 når man bærer tvillinger. Dette for å øke sjansene for at fostrene skal holde seg på plass så lenge som mulig.

Jeg har inntrykk av at de fleste tvillinger blir født 2-3 uker før termin. Noen kommer selvsagt mye før, og noen går helt til termin, men de jeg kjenner har i alle fall fått rundt uke 37-38.

En vaginal fødsel er ikke mye vondere med tvillinger, men du må gjennom utpressingen 2 ganger.

For meg har ikke utpressingen vært det som har vært det vondeste - det har vært åpningsriene.

Selvsagt kjenner man utpressingen, men det er ikke så ille som man tror før man prøver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare lurer altså

oi oi oi!! skrev feil!!! siste mens var 1 mai og da blir terminen 13 februar-08

vet ikke hva som fikk meg til å skrive 1 april hehe *kremt*

altså er jeg 6+5

Hvordan vet du at det er tvillinger da? Er ikke det litt tidlig å vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tvillinger i år?

Hvordan vet du at det er tvillinger da? Er ikke det litt tidlig å vite?

fikk vite det da legen på legevakten skulle sjekke magen min da jeg var så hoven rundt urinblæra. han foretok UL og urinprøver da han fant det ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bare lurer altså

fikk vite det da legen på legevakten skulle sjekke magen min da jeg var så hoven rundt urinblæra. han foretok UL og urinprøver da han fant det ut:)

Å... Syns bare det var litt tidlig å få vite det når en bare er 6 uker på vei, men nå forstår jeg! Så kjekt å vite det så tidlig da! Du får ha masse lykke til og du har masse å glede deg til! Har selv ei lita tulle på 3 mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man regnes som "fullgått" omtrent 3 uker før terminen ved tvillinger, og du vil bli nøye fulgt opp på slutten og det er tvilsomt at du blir gående gravid helt til terminen, men det kan skje. Noe over blir det nok ikke. (Andre kan jo gjerne gå 16-18 dager over terminen uten at det gjør noe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten! Har temin omtrent samtidig vi da :-) 17.februar her. Kan ikke svare på spørsmålene dine da. Men ett svangerskap skal jo vare i 40uker for å være fullgått. Så du har nok regnet deg fram til rett termin. Men du kommer nok til å få tvillingene noe før termin, det er vanlig har jeg lest. Men i det blir ikke i år, slik som nicket ditt foreslår.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...