Hope 522 0 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Hei, vi har ville bringebærbusker et sted i hagen som vi ikke ønsker å ha dem...har nå spadd dem opp med røttene og plantet dem en annen plass....Dette gjorde jeg i går. De står nå rake i "stilken", men samtlige av bladene henger...Hva kommer det av? Har vannet...bør kanskje gjødsle og? Noen med erfaring på dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GoodTimes 1 505 0 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 At de henger med bladene så snart etter planting, er ikke noe rart. Det tar tid før de venner seg til å stå et annet sted. Syns ikke du skal gjødsle ennå, ikke før de har rotet seg, altså fått nytt feste med røttene i jorda. Nå husker ikke jeg når på året flytting av bringebær er best, men det er slett ikke sikkert det er akkurat nå, da den er midt i formingen av bær. Så det kan hende dere ikke skulle ha flyttet dem før til høsten. Det vil tida vise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 290 5 161 Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 Ikke gjødsel! Ikke før neste år vil jeg tro. Gi dem godt med vann og la dem være helt i fred og håp på det beste. ) Og bli ikke forbauset om det fortsetter å komme nye busker der dere fjernet de gamle, bringebær er omtrent håpløst å bli kvitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.