Gå til innhold

om behandleren


Gjest Lavenue

Anbefalte innlegg

Gjest Lavenue

Hvordan skal en pasient tolke det som når behandleren gir direkte eller indirekte indikasjoner på at h*n f.eks vil gi pasienten en klem ? Og er det vanlig i deres kretser at en behandler utvikler et mer nært, følelsesmessig forhold til spesielt en av pasientene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LillaMåne

Hvorfor må det være slik at behandleren bare gjør dette med en eller få utvalgte?

Sannsynligheten for at dette er noe han/henne gjør ofte og med flere er vel større.

Og jeg håper det hører til unntaket snarere enn regelen at enkelte behandlere utvikler

et nærmere forhold til en enkelt.

Tror nok at mange pasienter ønsker å være litt spesiell for sin behandler.

Og i vår verden er han/ henne enestående, mens vi bare er en av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange behandlere blir glad i pasientene sine, selv om de vet at de må holde en distanse. De er bare mennesker de også... Jeg får klem hver gang jeg trefffer psykologen min, visst jeg ikke bevisst unngår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Hvorfor tolke så mye. Kan ikke en klem bare være en klem, så får det bli opp til hver enkelt mottaker å velge å ta imot eller ikke, og begge deler er like ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolarII...jeg visst

Tror mange behandlere blir glad i pasientene sine, selv om de vet at de må holde en distanse. De er bare mennesker de også... Jeg får klem hver gang jeg trefffer psykologen min, visst jeg ikke bevisst unngår det.

Hvem er det som tok initiativ til dette klemmeritualet`? Har klemmingen vært snakket om i behandlingen eller er det noe som bare skjer uten at noen av dere nevner noe mer på det? Liker du selv disse klemmene? Synes du ikke det blir litt vel intimt med et slikt element mellom dere?

Trodde nå det pr. def. var uhørt med noen form for fysisk kontakt mellom pasient og psykolog/psykiater. "klem hver gang" synes jeg virker litt vel drøyt. Med venner, familie, kjæreste klemmer man, ikke med behandler.

Jeg ville i alle fall syns det var veldig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må det være slik at behandleren bare gjør dette med en eller få utvalgte?

Sannsynligheten for at dette er noe han/henne gjør ofte og med flere er vel større.

Og jeg håper det hører til unntaket snarere enn regelen at enkelte behandlere utvikler

et nærmere forhold til en enkelt.

Tror nok at mange pasienter ønsker å være litt spesiell for sin behandler.

Og i vår verden er han/ henne enestående, mens vi bare er en av mange.

fins det ikke etiske regler som forbyr behandlere

å ta initiativ til kroppskontakt med

pasienter?

alt utenom håndhilsen burde ikke vært akseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest profile

Jeg synes det virker som en tendens i samfunnet at folk gir klemmer ofter, også personer som de ikke har et nært forhold til. Før fikk jeg nesten aldri klemmer av annet en familie, nå får jeg det av og til av folk jeg kansje har møtt et par ganger. Bare en liten digresjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...