Gå til innhold

Hvorfor hjelper han meg ikke?


Gjest føler meg skuffet

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg skuffet

Jeg har lest igjennom en masteroppgave for en venn denne våren flere ganger og støttet han mens han skrev den. Rett etterpå dro han utenlands for en periode, og vi har hatt sporadisk email kontakt.

Jeg sendte han noe jeg skriver på og trengte å få kommentarer på. Det er bare to sider så det burde vært fort gjort. Nå er det tre dager og jeg har ikke fått svar.

Her sitter jeg og føler meg brukt og føler at jeg har dummet meg ut som alltid stilte opp for han da han trengte meg. Hvorfor svarer han ikke i det minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du helt sikkert at han har lest e-posten da?

Hadde jeg vært i utlandet, uansett om det hadde vært ferie eller jobb, så er det ikke sikkert jeg hadde sjekket e-posten min hver dag. Og siden dere kun har hatt sporadisk e-postkontakt i det siste, er det kanskje ikke slik at han venter på en e-post fra deg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at forklaringen er slik April antyder, eller det kan være at han er av dem som er best på å motta og ikke på å gi. Det finnes en del av den typen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så mye å lure på? Mengden av mennesker som bare "tar i mot " uten å "gi noe tilbake",er stor i våre tider. Vi lever i "egoismens tid", og de aller fleste er bare opptatt av hva de kan få og ikke gi. Et godt gammeldags ord for det er "egoisme". En kan også godt kalle det "utnytting". Burde ikke være noe sjokk for noen å oppleve slikt i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest føler meg skuffet

Vet du helt sikkert at han har lest e-posten da?

Hadde jeg vært i utlandet, uansett om det hadde vært ferie eller jobb, så er det ikke sikkert jeg hadde sjekket e-posten min hver dag. Og siden dere kun har hatt sporadisk e-postkontakt i det siste, er det kanskje ikke slik at han venter på en e-post fra deg heller.

Han er på jobb og jeg vet at han sjekker emailen hver dag. Han må ha sett den. Eneste forklaringen min er at han har lagt den til side der og da og tenkt at han skulle svare meg senere, og så glemt det. Det sårer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er på jobb og jeg vet at han sjekker emailen hver dag. Han må ha sett den. Eneste forklaringen min er at han har lagt den til side der og da og tenkt at han skulle svare meg senere, og så glemt det. Det sårer meg.

Da ville jeg skrevet en e-post til han og lurt på om han hadde fått den forrige, og spurt om han kunne hjelpe deg med det.

Jeg ville heller gjort det og fått oppklart dette, og kanskje blitt skuffet der og da hvis han sa "nei, jeg har ikke tid" (eller lignende) i steden for å gå rundt og være skuffet i mange dager fordi du ikke hører noe og heller ikke spør hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...