Gå til innhold

Hvordan har dere det?


akicha

Anbefalte innlegg

Vi går på tredje prøving snart etter at mensen meldte sin ankomst nylig... :-( Siden mamma har blitt gravid på første forsøk hver eneste gang, så var jeg faktisk innstilt på at dette kom til å gå på første forsøk.Skuffelsen blir jo også deretter da!

Jeg syns allerede dette er slitsomt. Jeg teller dager, regner ut terminer, eggløsning, ikm, tester, leser og styrer på. Men, jeg ville jo KOSE MEG med dette! Med denne ekstra motivasjonen er sexlivet bedre enn det har vært på veldig lenge og jeg ønsker å leve som før uten at dette skal ha så stor fokus. Jeg merker at samboeren min blir mer og mer opptatt av dette også. Han ble mer skuffet enn meg når mensen kom, og jeg orket nesten ikke fortelle han det! Folk i omgangskretsen vår blir gravide og føder barn i fleng, kanskje det stresser oss... Og i tillegg bidrar jo årstiden til at vi ser struttende mager og små rosa babyer overalt...

Jeg skulle ønske fokus var mer på OSS, hvordan VI har det SAMMEN! Nesten alt jeg tenker på har en eller annen sammenheng med baby eller graviditet. Jeg har begynt å kjøpe bladet gravid, noe jeg tror jeg skal slutte med for å minske fokuset på graviditet. Kanskje jeg burde slutte å surfe på gravidforumet her inne? Kanskje tilogmed vi ønsker barnforumet? Og hvertfall foreldre-småbarn! Er det bedre å ikke ta eggløsningstester og la det stå til i steden? Eller slapper jeg mer av når jeg VET når jeg har eggløsning, og slipper å gå rundt og lure på om og når jeg har det?

Hvordan har dere det med prøvingen? Hvordan tenker dere? Hva gjør det lettere for dere?

Jeg vil så gjerne finne en god balanse mellom å være mer tilstede i livet mitt utenom prøving og å gjøre det som er best for at prøveperioden skal forkortes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fra meeg

Tro meg, det hjelper IKKE å holde på slik du gjør nå... Ei venninne av meg forventet også å bli gravid på første forsøk. Det gjorde hun ikke. Dermed var ballen begynt å rulle. Var det noe galt med henne eller mannen? Masse eggløsningssteser, sex til de og de tidspunktene, graviditetstest før forventet mens, kjøpte blader slik som du gjør, surfet på alt som hadde med graviditeten å gjøre og blablabla. Vel, dette tærte såpass på forholdet at etter ett år gikk de fra hverandre, uten at hun hadde blitt gravid. Et par måneder senere møttes de på fest, dro hjem sammen, hadde sex og hun ble gravid...

Jo mer du tenker og stresser med dette, jo vanskeligere er det. Jeg vet det er vanskelig å ikke tenke på det, men...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det hjelper IKKE å holde på slik du gjør nå... Ei venninne av meg forventet også å bli gravid på første forsøk. Det gjorde hun ikke. Dermed var ballen begynt å rulle. Var det noe galt med henne eller mannen? Masse eggløsningssteser, sex til de og de tidspunktene, graviditetstest før forventet mens, kjøpte blader slik som du gjør, surfet på alt som hadde med graviditeten å gjøre og blablabla. Vel, dette tærte såpass på forholdet at etter ett år gikk de fra hverandre, uten at hun hadde blitt gravid. Et par måneder senere møttes de på fest, dro hjem sammen, hadde sex og hun ble gravid...

Jo mer du tenker og stresser med dette, jo vanskeligere er det. Jeg vet det er vanskelig å ikke tenke på det, men...

Lykke til!

Takk for svar! Tror faktisk det hjelper å høre klar tale fra noen! Og jeg har tenkt at fra nå skal jeg ikke kjøpe flere blader, ikke teste flere ganger, ikke kjøpe eggløsningstest og hvis jeg skal surfe på relaterte sider til graviditet så begrenser det seg til her på DOL. Jeg skal rett og slett prøve å bli mer opptatt av andre ting og mindre opptatt av graviditet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg syntes at du skal droppe eggløsningstester. Dersom du har fått utslag på dem èn gang, så vet du at du faktisk har eggløsning. Da holder det og ha en sånn circa oversikt over syklusen.

Det er nemlig nok å ha sex hver tredje dag (eller annenhver), så dersom dere har en relativt hyppig frekvens, så er det ikke noe mer å stresse med.

Tro meg, det blir bare MINDRE sjanse for å bli gravid når du stresser slik med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at du skal droppe eggløsningstester. Dersom du har fått utslag på dem èn gang, så vet du at du faktisk har eggløsning. Da holder det og ha en sånn circa oversikt over syklusen.

Det er nemlig nok å ha sex hver tredje dag (eller annenhver), så dersom dere har en relativt hyppig frekvens, så er det ikke noe mer å stresse med.

Tro meg, det blir bare MINDRE sjanse for å bli gravid når du stresser slik med det.

Jeg har på et eller annet underlig vis klart å roe meg HELT ned ift dette! Jeg kikker fremdeles innom her på DOL, men ellers så har jeg lagt ned min særinteresse for graviditet.

Jeg har hatt det litt travelt siste par dagene da, kan ha noe med det å gjøre. Og så har jeg gått inn for at jeg ikke skal henge meg så opp i graviditeter. Jeg kjenner jeg har fått en litt sånn "skjer det så skjer det" holdning. Er ikke sikkert den varer lenger enn til neste uke, men jeg mener det er en god start hvertfall :-)

Jeg har som du skrev bestemt meg for å IKKE kjøpe eggløsningstester denne gangen. Jeg hadde tenkt å gjøre det for å vite eksakt hvilken dag, da syklusene mine ikke er helt lik fra gang til gang. Men nå tenker jeg at vi skal ha sex når vi har lyst på det, og så kan det jo hende at det klaffer og mest sannsynlig ikke.

Jeg skal på ferie i tida før testing, og planen er å ta med to tester på ferie, sånn at jeg MÅ vente til tiden er inne for testing.

Tusen takk for svar! Det setter jeg pris på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...