Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på klær i måndenen


Gjest klesveien

Anbefalte innlegg

Gjest klesveien

Med alt en kjøper av klær i året. Vinterjakker, sommerjakker, treningstøy, sokker undertøy. julekjoler osv. Blir summen på ca. 2000-2500 pr. mnd. sko tøy kommer i tillegg. Vi har to jenter på 6 og 8 år, og klær til de kommer nok på tilsammen 1200,- pr. mnd. sko kommer i tillegg. Mannen i huset bruker nok ca. 2000 pr. mnd. Vi bor på østlandet med greie inntekter og ca. 1 mill i huslån. Jeg synes 500 pr. mnd høres veldig lite ut, men det er sikkert mulig å klare seg med så lite hvis en må.

500 kr. i måneden er veldig lite. Den gangen kjøpte jeg bare det aller nødvendigste og aller billigste. Vinterjakke ble kjøpt med mange års mellomrom og vinterstøvler holdt også i åresvis.

Nå unner jeg meg finere jakker f.eks. innimellom som koster en del. Jeg holder på å bygge meg opp en garderobe, og bruker mye dyrere og finere klær på jobb. I tillegg har jeg mange møter og selskapeligheter som krever ordentlig tøy.

Jeg snakket om opptil 500 kr. gjennomsnittlig i måneden før, mot opptil 2000 kr. gjennomsnittlig nå. I det inneværende året har jeg kjøpt to vinterjakker, to vinterstøvler,to par vanlige sko, tre sandaler, en heldress, en finjakke, en vanlig jakke, fire skjørt, to bukser, tre kjoler, fem skjorter og i tillegg diverse t-skjorter, undertøy og sokker. Dette er det jeg kommer på i farten, jeg har sikkert glemt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klesveien

Så dyre truser bruker jeg jo ikke da :)

JEg kjøper sjelden klær til meg selv, og når jeg gjør det så er det som regel på salg...

Hvis du kjøper en vinterjakke og vinterstøvler et år bruker du opp hele klesbudsjettet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en vinterjakke og vinterstøvler et år bruker du opp hele klesbudsjettet da?

Neida, da kan det jo bli litt mer. Nå er det vel 5 år siden jeg kjøpte vinterjakke, og 7 år siden jeg kjøpte vintersko - så det blir ikke så store beløp.

Egentlig på tide å skifte ut tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg selv? Aner ikke, men det er ikke mye. :o) De to siste buksene mine er kjøpt på Felleskjøpet til 159,- og 149,-... ;o)

*hehe* Det hørtes lekkert ut! ;o)

Han kom seg ut på jobb... *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1182795871' post='3633748]

*hehe* Det hørtes lekkert ut! ;o)

Han kom seg ut på jobb... *s*

Arbeidsbukser vet du! :o) Vi har to stykker begge to og vi har omtrent bodd i dem etter at vi kjøpte dem, de er sååå gode! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Neida, da kan det jo bli litt mer. Nå er det vel 5 år siden jeg kjøpte vinterjakke, og 7 år siden jeg kjøpte vintersko - så det blir ikke så store beløp.

Egentlig på tide å skifte ut tror jeg...

Imponerende... selv kjøper jeg meg minst ett par støvletter i året, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Imponerende... selv kjøper jeg meg minst ett par støvletter i året, tror jeg.

Imponerende og imponerende, det bare blir aldri til at jeg handler til meg selv... Ungene derimot, de får klær for mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Imponerende og imponerende, det bare blir aldri til at jeg handler til meg selv... Ungene derimot, de får klær for mer :)

He, jeg handler ikke mer klær til barna enn de trenger, og mye er fra H&M --> desto mer på mor.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, jeg handler ikke mer klær til barna enn de trenger, og mye er fra H&M --> desto mer på mor.

:D

Mest H&M her også, litt KappAhl og noe Lindex og Cubus :)

Det er jo mye morsommere å handle barneklær enn klær til meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...