Gå til innhold

Efexor/Zyprexa/Remeron

Anbefalte innlegg

Jeg er tjue år og har spiseforstyrrelse og depresjon. Har gått på Efexor og Zyprexa ganske lenge, og har nå begynt med Remeron i tillegg. Jeg er innlagt på et psykriatisk senter, men har akkurat nå permisjon og er hjemme. Det som er rart er at da jeg snakka med den faste psykiateren min nå mens jeg var hjemme, så synes hun det var en rar kombinasjon med de medisinene eller noe, at jeg hadde de samtidig. Jeg sa hun fikk diskutere det med den overlegen som hadde bestemt det. Men det jeg lurer på er om det er noe "betenkelig" med denne kombinasjonen. I tillegg lurer jeg på om du kan fortelle meg litt om det nye middelet, Remeron, da jeg ikke har klart å finne så mye om det på internett. De er jo blant de nye antidepressivene og ikke blant de gamle, men likevel, er de giftige? Litt??

Så lurer jeg på en ting til... Jeg gikk tom for medisiner for ei ukes tid siden og siden har jeg ikke sovet (så og si). I stedet skjer det merkelige ting om nettene. Det er vanskelig å forklare, for det er så uvirkelig, og det finnes liksom ikke ord i denne verden som kan beskrive det. Det er som jeg går over i en annen dimensjon og det skjer ting som gjør meg redd. Bilder raser framover raskere enn jeg klarer å registrere. Jeg kjenner bare følelsene, lukten og smakene og stemningene. Tenk at du går i en mørk gang og så ramler det hengte hoder nedover deg. Sånn er følelsen. Jeg "drømmer" kanskje på en måte, men jeg er våken hele tiden. Likevel har jeg ikke kontroll over det som skjer. Bedre klarer jeg ikke å forklare det, dessverre. Som å være i et dataspill kanskje.

Kan du si meg hva dette er? Jeg har aldri hatt det sånn før. Det har vel kanskje noe med medisinene å gjøre, men er det bare det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27940-efexorzyprexaremeron/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

For de som ikke har hørt om det tidligere, kan kombinasjonen høres "merkelig" ut. Men de som har vært på de aller mest avanserte kursene i verden, har hørt om "California Rocket Fuel". Kombinasjonen er ikke det første en prøver, men på utvalgte pasienter er den særdeles effektiv.

Remerom ligner de gamle TCA bortsett fra at den ikke har de anticholinerge bivirkningene, munntørrhet, hjertebank, svetting. Den er ikke giftig i vanlige doser. Uansett legemiddel anbefales ikke overdoser.

Dersom du brått sluttet med hele denne "pakken", er det ikke rart at du kan få en del ubehag. Du bør snarest ta kontakt med behandleren der du er lagt inn for å komme i gang med medisinene igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27940-efexorzyprexaremeron/#findComment-113456
Del på andre sider

Gjest Moonfairy

For de som ikke har hørt om det tidligere, kan kombinasjonen høres "merkelig" ut. Men de som har vært på de aller mest avanserte kursene i verden, har hørt om "California Rocket Fuel". Kombinasjonen er ikke det første en prøver, men på utvalgte pasienter er den særdeles effektiv.

Remerom ligner de gamle TCA bortsett fra at den ikke har de anticholinerge bivirkningene, munntørrhet, hjertebank, svetting. Den er ikke giftig i vanlige doser. Uansett legemiddel anbefales ikke overdoser.

Dersom du brått sluttet med hele denne "pakken", er det ikke rart at du kan få en del ubehag. Du bør snarest ta kontakt med behandleren der du er lagt inn for å komme i gang med medisinene igjen.

Hei Piedra!

For ca.1 år siden brukte jeg også Zyprexa,og opplevde å gå ca.to uker uten medisinen.(brukte den av samme grunner som deg).Det førte til at jeg fikk tilbakefall,og ble veldig dårlig.Derfor :Skaff deg medisinene dine så fort som mulig:)Det er jo en grunn for at du bruker de,vettu:)

Stå på videre!!!

Klem,Jente 21

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27940-efexorzyprexaremeron/#findComment-113674
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...