Gå til innhold

Snakk om brå-omvendelse


Gjest gå ta banen

Anbefalte innlegg

Gjest kjenner det på kroppen

Da kommer du aldri til å ha det bra.

Det vil alltid være noen som lider. Norge kan ikke redde hele verden.

Nei, det er så. Men man trenger ikke latterliggjøre så alvorlige ting. Ikke lide så vel den urett som ikke rammer en selv. Det er faktisk ille at vi har fått det så bra at vi ikke kan vise mer empati i forhold til en verden utenfor. Det gjelder dette, og det gjelder også vår tro på at vi er uovervinnelige. Det kan faktisk skje at en ulykke rammer oss også, at vi blir nødt til å søke rom i herberget. Intet varer evig, heller ikke vår såkalte rikdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kjenner det på kroppen

Er det ikke bedre å hjelpe dem der de er? Man ser jo at noen av politikerne i Norge med utenlandsk bakgrunn er av dem som er mest for at man ikke skal slippe inn "alt og alle".

Så slipper vi å forholde oss til problemet, mener du. Jada, innvandrerpolitikerne mener det, de er vel blitt like blaserte som oss. Da burde de vise vei, hvis det er så enkelt, og dra i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves ingen opplæring for konvertering til Statskirken, bare en innmelding.

Egentlig helt utrolig synes jeg. Det er jo rimelig stor forskjell på det å være muslim og det å være protestant da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok sett for mye på amerikanske tv-programmer! ;-)

Jeg har egentlig ikke tenkt over det før, men stusset også over hvor lettvint det var å konvertere. I motsetning til f eks Charlottes konvertering i Sex & Singelliv...;-)

Ja ja, hetr får man stadig vekk ødelagt illusjonen om at TV, DOL og filmer likevel ikke er livet selv;-)

Du sier noe :)

Likevel er det jo sant at for å konvertere til jødedommen så må du faktisk ta klasser og lære om Toraen og jødedommen.

Jeg synes det egentlig er litt logisk at man må lære litt om en religion man konverterer til, men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Så slipper vi å forholde oss til problemet, mener du. Jada, innvandrerpolitikerne mener det, de er vel blitt like blaserte som oss. Da burde de vise vei, hvis det er så enkelt, og dra i forveien.

Er å hjelpe dem der de er å la være å forholde seg til problemet?

Jeg har jobbet sammen med personer fra land i den regionen (ikke Afghanistan og jeg snakker ikke om akkurat disse personene) og flere av dem gir uttrykk for at nordmenn er så naive og at det er lett å lure systemet osv. Har de sjans så prøver de å trikse seg gjennom. Det er ikke dermed sagt at alle er sånn. Men du syns vel det er litt rart du også, at de plutselig blir kristne just like that?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...