Gå til innhold

Overgrep og forhold


Gjest lei av at det er sånn

Anbefalte innlegg

Gjest lei av at det er sånn

Jeg har en bakgrunn med seksuelle overgrep, og jeg føler det forfølger meg. Det startet med gjentatte overgrep i barndommen. Jeg ble voldtatt for ti år siden, har vært borti noen nesten-voldtekter. For tre år siden var jeg i et forhold der jeg, uten å skjønne det selv, befant meg i samme mønster med misbruk og overgrep. Kom meg heldigvis ut av det., men det virker som jeg er en magnet på overgripere.

Jeg har lært å bli glad i meg selv, er kvitt selvforakten og har sluttet i terapi. Jeg har en bra forhold til sex og sliter ikke lenger med flashbacks. Folk ser på meg som en pen, smart og attraktiv kvinne, og de har vanskelig for å skjønne hvorfor jeg alltid er singel.

Jeg får mye oppmerksomhet fra gutter. Men de vil bare ha min oppmerksomhet en liten stund og uforpliktende sex. Hvis jeg sier jeg vil ha noe mer, et forhold, fordufter de ganske kjapt. Det er også en tendens til at våre uforpliktende forhold skal holdes skjult for andre.

Hvorfor skjer dette igjen og igjen? Hva gjør jeg galt? Hva kan jeg gjøre for å komme ut av den onde sirkelen? Føler at jeg på en eller annen måte fortsatt er litt i offerrollen, men klarer ikke selv å sette fingeren på hvorfor dette gjentar seg og hva jeg skal gjøre for å komme ut av det. Er lei av å blir såret på den måten.

NHD og andre - er det noen som har råd og kan hjelpe meg? Det er kjempeviktig for meg å gjøre noe med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -har ikke noe godt svar

Har opplevd det samme igjen og bli offer gang på gang, selv om jeg gjør alt jeg kan for å ikke virke interessert eller tiltrekkendes. Spurte en jeg kjenner hvorfor det samme skjer om og om igjen. Han svarte at det var fordi jeg hadde en usikker personlighet. Jeg tror også at det er fordi jeg går med et sug etter å føle trygghet og nærhet, derfor lar jeg meg lett utnytte. Har opplevd med en behandler og en pleier at forholdet mellom oss ble seksualisert. Å jeg fatter det ikke helt selv, hvorfor meg? Erfarene og gifte karer som ble vippet av pinnen. En psykolog sa at det kanskje var fordi jeg aldri tok initativ eller gjorde noe forsøk på å forføre dem, at det var det som gjorde utslaget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...