Gå til innhold

Er begynt med medisiner, men..


Gjest skal jeg slutte igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest skal jeg slutte igjen?

Føler meg veldig i tvil her... Er begynt med Seroxat for tvangshandlinger, er satt opp på 20 mg, men tar kun 10 mg (1/2 tablett) første uka. Har kun tatt tablettene i 2-3 dager foreløpig.

Men, jeg har problemer når jeg skal tisse nå, må sitte så lenge før jeg klarer å tisse. I tillegg er jeg trøtt og slapp i kroppen + litt kvalm. Er dette birvirkninger som går over, eller kommer de til å vedvare? Er også veldig veldig redd for medisiner og bivirkninger, og kan få svimmelhetsanfall bare av å lese om bivirkninger på pakningsvedlegget... (Er sånn også når jeg f.eks skal ta blodprøver osv. - blir dårlig, svimmel og kvalm og kaldsvetter, veldig psykisk..)

Men med tanke på problemene jeg har med å tisse (det er ikke innbildning), bør jeg slutte med medisinen, har jo ikke brukt den så lenge, så kanskje jeg ikke får problemer med å kutte den ut..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest profile

Jeg brukte seroxat mot tvangslidelse for en del år siden. Jeg brukte dem ikke så lenge og husker ikke helt hvorfor jeg sluttet, tror det var bivirkninger med å slite å tisse og treg fordøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du bør absolutt fortsette. Dersom du skal gi opp behandling for en alvorlig sykdom straks du opplever noe motgang/ubehag, vil du aldri kunne oppnå bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike bivirkninger pleier å være forbigående. Du burde gi det noen uker til. Om problemet med urinretensjon skulle bli så stort at du ikke får til å tømme blæra på egen hånd, er det en mulighet med kateterisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

jeg har også det der med å tisse, men med litt insats, (nesten sånn man gjør med treg mage), så slipper det taket. La vannet renne i kranen er også en mulighet, hos meg er det værst ca 6-8 timer etter jeg har tatt medisinene og greit ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...