Gå til innhold

Svar meg!! ;o) Oppkast og graviditet!!


Gjest martinmamma

Anbefalte innlegg

Gjest martinmamma

Hei!

Dette er mitt tredje svangerskap, og jeg har aldri(!!) hatt noen form for kvalme disse gangene. Er nå 24 uker på vei. På møte på jobb nå kjente jeg at jeg var noe uggen, men gikk forholdsvis greit sitte der. Helt til møtet var slutt, da var det strake veien på do, med oppkast. Sitter nå her da, føler meg ganske grei akkurat nå. Men tenker nå på lille frøkna i magen. Er dette ufarlig? Helt nytt for meg, så blir jo litt redd jeg da! Vet det er mange som sliter med kvalme gjennom svangerskapet, så på den måten burde jeg vel kanskje ikke bekymre meg heller?? Men det kom så veldig brått på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ha fått en vanlig tarminfeksjon også, det trenger ikke "bare" være pga. graviditeten. Men man reagerer nok litt kraftigere hvis man får i seg noe, når man er gravid i tillegg.

Fosteret klarer seg nok fint så lenge du passer på å få i deg nok væske. Blir du ordentlig dårlig, bør du vel snakke med legen din, siden du er såpass langt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martinmamma

Du kan jo ha fått en vanlig tarminfeksjon også, det trenger ikke "bare" være pga. graviditeten. Men man reagerer nok litt kraftigere hvis man får i seg noe, når man er gravid i tillegg.

Fosteret klarer seg nok fint så lenge du passer på å få i deg nok væske. Blir du ordentlig dårlig, bør du vel snakke med legen din, siden du er såpass langt på vei.

Takk for raskt svar ;o) Er vel en erfaren gravid, men det å være uvel på denne måten har jeg aldri vært borti(.......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravitasjon

Jeg hadde omgangssyke da jeg var omtrent like langt på vei. Det gikk helt fint :) Det gjør ikke noe for barnet om du ikke får i deg så mye mat på et par dager, bare pass på å få nok å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller en omgangssyke eller liten matforgiftning du har fått fremfor svangerskapskvalme.

Uansett så er et ikke farlig for den lille. Ta det med ro, drikk så mye du klarer å holde nede. Spis det du klarer og så mye du klarer.

Barnet tar den næringen den trenger uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...