Gå til innhold

Sosial adferd


Gjest stussende venninne

Anbefalte innlegg

Gjest stussende venninne

Jeg "stusser" noen ganger over oppførselen til en kamerat av meg. Kjent han siden i fjor våres. Han er absolutt en veldig omtenksom, snill og sosial person, men han har tidl. hatt sosial angst. Kom ut av det for ca. 6 år siden. Jeg kjente han ikke da. De gangene vi tar T-banen sammen og han har gått av, står han alltid og venter før den går videre og vinker. Det kan ta tid. Jeg må nok innrømme at jeg flere ganger til å begynne med syntes dette var flaut. Men, det er jo ikke noe galt. Det er bare det at ved andre anledninger har han oppført seg merkelig mens han venter på at T-banen går videre. En gang tok han opp en bok av en pose og viste meg. Men, jeg var jo med da han kjøpte den! En gang senere stakk han hodet inn på T-banen og ropte hallo! Og, nå på lørdag stakk han hodet inn og ropte hei! Folk så jo på han! Er dette ren sosial usikkerhet eller er det noe galt med han? Han sovner også lett når vi er på kino og også i forsamlinger. Ja, det ble et langt spørsmål, men jeg tenker en del på dette. På forhånd takk! Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han ikke gjør noe verre enn det du beskriver synes jeg det blir litt eh uriktig å gi han noen diagnose. Det finnes mange som er orginale og vi har vel alle våre særheter i mer eller mindre grad. Noen er mer rare eller annerledes enn andre uten at det nødvendigvis betyr at det er noe galt med de. Du kan selvfølgelig fortelle han at du blir brydd og litt flau av oppførselens hans. men du kan fort risikere at han blir såret og at det gjør vennskapet dårligere.

Det at han sovner ofte høres jo ikke helt normalt ut da. Kanskje han har noen form for sykdom eller går på noen medisiner.

Men å si at noen er psyke fordi de vinker til trikken. Det er jo sært og spessielt. Ihvertfall i et land som Norge. Hvis du er i utlandet så merker man at det er en helt annet kultur i forhold til enkelte ting. Husker på Fiji at når vi kjørte forbi busstoppen så vinket alltid folka der veldig iherdig.

Det spørs vel hvor mye dette plager deg da. Hvis du bare blir litt brydd til tider er det kanskje best å bare bite det i deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...