Gå til innhold

endring av medisin, avvenning av SSRI med.


Gjest blåblå

Anbefalte innlegg

Gjest blåblå

Har brukt Seroxat i 13 år. Den har hjulpet meg godt. Bruker i tillegg Lamictal (3 talbl/dgl) (2 tabl/dgl). Prøver nå å kutte SSRI medisinen, for å gå over til Cipralex. Dels fordi Seroxaten er på vei ut av markedet, men også for å se om bytte av medisin kan lette depresjonen. MEN- Seroxaten har tydeligvis lagt et lokk på følelsene og latt meg slippe å drasse på vonde minner . Cipralexen ser ut til å virke motsatt. Nå husker jeg mer og mer av det jeg helst vil glemme. Tidligere hypoman atferd og negative opplevelser gir meg en mindreverdighetsfølelse og gjør meg mer deprimert. Håper selvfølgelig at dette er et overgangsproblem. er dette en "vanlig" reaksjon på Seroxat avvenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest profile

Jeg har også brukt seroxat en gang, men ikke så veldig lenge, såvidt jeg kam komme på nå, så tror jeg at jeg kjennte sterkere følelser komme igjen etterhvert som jeg trappet ned. Jeg opplevde det som stort sett positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet ikke hva dette kommer av.

Men jeg kan forsikre deg om at Seroxat ikke er på vei ut av markedet.

Med bipolar II kan du kanskje greie deg uten SSRI nå når du bruker Lamictal. Det er vikig meg meget langsom nedtrapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...