Gå til innhold

psykoser/stemmer? Hvilke diagnoser


Gjest haddeenvenn

Anbefalte innlegg

Gjest haddeenvenn

Er det ved shizofreni folk hører stemmer og går inn i psykoser?? eller skjer dette også ved bipolare lidelser. evt andre diagnoser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnnaMolina

Uten å være ekspert på noe av dette tror jeg du kan tenke på psykose som ett symptom på noe. Psykose i seg selv er ikke sykdommen. Psykoser kan alle mennesker gå inn i om f.eks du går uten søvn x antall dager.

Nei det er ikke bare shizofrene som kan gå inn i psykoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haddeenvenn

Uten å være ekspert på noe av dette tror jeg du kan tenke på psykose som ett symptom på noe. Psykose i seg selv er ikke sykdommen. Psykoser kan alle mennesker gå inn i om f.eks du går uten søvn x antall dager.

Nei det er ikke bare shizofrene som kan gå inn i psykoser.

gjelder dette også ved "vanlig angst og depresjon"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMolina

gjelder dette også ved "vanlig angst og depresjon"?

Hvis du har en venn som har gått i psykose eller noe så ville jeg anbefalt denne vennen å sjekke opp hva dette kan være for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haddeenvenn

Hvis du har en venn som har gått i psykose eller noe så ville jeg anbefalt denne vennen å sjekke opp hva dette kan være for noe.

Han tok livet sitt til slutt, men så vidt jeg vet fikk han aldri noen diagnose, om han var bipolar eller noe. Trøbbel med nervene var det han sa. chizofren va

r han ikke. men han var psykotisk av og til og hørte også stemmer av og til. men hadde noen perioder der han virket veldig opptatt av hobbier. kanskje dette var maniske perioder,?? men jeg vet at han tidligerer på åtti tallet gikk på sarotex og trilafon. Men hva slags medisiner han fikk utover nitti tallet vet jeg ikke.

Derfor jeg lurer på hva slags diagnoser som kan gi stemmehøring og psykoser utover shizofreni??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...