Gå til innhold

Nutri Drink - noe for meg?


Gjest næringsbehov

Anbefalte innlegg

Gjest næringsbehov

Jeg sliter psykisk og det går spesielt ut over matinntaket mitt. Har store problemer med å få i meg mat, og jeg fikk en gang prøve en slags næringsdrikk som heter Nutri Drink. Den er flytende og lettvint å få ned.. Leste bak pakningen at dersom man drakk 6-7 slike små flasker hver dag så fikk man i seg det som var et anbefalt daglig inntak av alle næringsstoffene. Og jeg husker at jeg virkelig ble mett etter å ha drukket det også, og det er sjelden jeg pleier å bli mett etter et måltid vanlig mat (i og med at jeg spiser så lite).

Jeg veier bare litt over 40 kg, har aldri veiet mer enn 44-45 kg i hele mitt liv (jeg er jente,19 år).

Har så lyst å komme opp i vekt, bli sterkere fysisk, få mer energi og stå sterkere til å overvinne mine psykiske vansker.

Jeg har veldig lyst å prøve denne næringsdrikken en periode, men hvor får jeg tak i denne sorten? Det er jo ikke et vanlig kosttilskudd det er snakk om. Må jeg kontakte lege for å tak i det, eller selges det på det åpne markedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trist jente

Du kjøper det rett og slett på apoteket. det har det på de fleste. mange smaker ;) men du burde jo spise i tillegg slik at magen ikke venner seg til bare å så flytende føde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tvilsomt at ernæring etc kan påvirke psyken, Og om du har problemer med å få i deg nok er slike drikker som du snakker om lurt. Men også å ta et godt multivitamin tilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest næringsbehov

Du kjøper det rett og slett på apoteket. det har det på de fleste. mange smaker ;) men du burde jo spise i tillegg slik at magen ikke venner seg til bare å så flytende føde...

Jeg har ikke tenkt å bare få i meg flytende føde, skal få i meg fast føde hver dag også.

Vet du hvor mye det koster for denne næringsdrikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe næringsdrikker på apoteket og trenger ikke resept.

Nutridrink koster 25-30 kr pr enhet.

Et annet greit ernæringspreparat kan være Afi-nutrin som blandes ut i melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trist jente

Jeg har ikke tenkt å bare få i meg flytende føde, skal få i meg fast føde hver dag også.

Vet du hvor mye det koster for denne næringsdrikken?

tror det er rundt 30 kr for en boks, så er relativt dyrt. men jeg tror legen din kan søke om å få det på blå resept. uten at jeg skal si det sikkert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...