Gå til innhold

Drikke seg full hver dag


Gjest fylliken

Anbefalte innlegg

Gjest fylliken

Jeg drikker meg full hver dag nå. ingen merker det uten meg selv. Jeg har prøvd å la være å vet at jeg kan. Smertene og uroen er bare for stor. Jeg har ikke lyst å la være. Hvor lenge kan jeg holde på sånn uten at det blir farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det ingen som veit. Det er den sjansen du tar.

På sikt vil angst og uro øke av alkoholforbruket, og da er du kommet inn i den berømte vonde sirkelen.

Been there, done that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smerten og uroen blir jo ikke noe mindre på sikt hvis du holder på slik. Du døyver det nok på kort sikt, men alkohol gjør også at du blir enda mer urolig. Så dette er som å pisse i buksa.

Du er på en meget farlig vei og du vi garantert trå feil, det er kun et tidsspørsmål.

Hvorfor tror du at andre ikke vet eller har mistanker til at du drikker? Du er nok den siste som tror akkurat det.

Det lukter ofte, selv om du har drukket dagen før. Noen kan ha sett deg utenfor døren et lite kort øyeblikk osv. Det skal ikke mye til før andre skjønner at du super vel mye.

Muligheten for at du har et alkohol problem er meget stor, noe jeg vil si at du allerede har. Du er ute å kjøre så det holder.

Er det slik du ønsker å ha det resten av livet ditt? Sitte der i en evig rus og sløve bort livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjo, folk rundt deg vet nok. Spesielt om du bor på et lite sted så vet garantert mange at du "er tørst", selv om du ikke tror det.

Og siden du kan holde opp så gjør det da - du vet at det du gjør er farlig. Men jeg tror ikke du kan holde opp for da hadde du gjort det fremfor å ofre helsa di på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fylliken

Åjo, folk rundt deg vet nok. Spesielt om du bor på et lite sted så vet garantert mange at du "er tørst", selv om du ikke tror det.

Og siden du kan holde opp så gjør det da - du vet at det du gjør er farlig. Men jeg tror ikke du kan holde opp for da hadde du gjort det fremfor å ofre helsa di på denne måten.

Jeg bor ikke på et lite sted og om så naboene vet at jeg drikker mye så ville det ikke vært et problem. Jeg sjangler eller snøvler aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kjenner

Jeg bor ikke på et lite sted og om så naboene vet at jeg drikker mye så ville det ikke vært et problem. Jeg sjangler eller snøvler aldri.

Du har i hvertfall kommet et stykke på vei ved å skrive om problemet ditt her. Men du er naiv om du tror ingen skjønner det. Prøv å komme deg ut av spiralen før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fylliken

Smerten og uroen blir jo ikke noe mindre på sikt hvis du holder på slik. Du døyver det nok på kort sikt, men alkohol gjør også at du blir enda mer urolig. Så dette er som å pisse i buksa.

Du er på en meget farlig vei og du vi garantert trå feil, det er kun et tidsspørsmål.

Hvorfor tror du at andre ikke vet eller har mistanker til at du drikker? Du er nok den siste som tror akkurat det.

Det lukter ofte, selv om du har drukket dagen før. Noen kan ha sett deg utenfor døren et lite kort øyeblikk osv. Det skal ikke mye til før andre skjønner at du super vel mye.

Muligheten for at du har et alkohol problem er meget stor, noe jeg vil si at du allerede har. Du er ute å kjøre så det holder.

Er det slik du ønsker å ha det resten av livet ditt? Sitte der i en evig rus og sløve bort livet?

Slik det er nå så sitter jeg ikke og sløver. Jeg er ute hele tiden, og drikker både alene og sammen med andre. At jeg lukter dagen etter har ingen kommentert, og om jeg så hadde gjort det tror du at noen legger merke til det i dagens samfunn. Det lukter ikke surt fyll av meg.

Jeg vet ikke hva fremtiden bringer, men det å sette likhetstegn med høyt alkoholforbruk og mennesker som lukker seg inne og er asosiale tror jeg er feil. Det er mange som meg som har et høyt tempo og drikker for å fortsette tempoet. Det ble mange glass på meg i går og foregårs, men jeg hadde ingen problemer med å stå i talestol i går formiddag og hoste stor applaus.

Jeg tror likevel tiden er inne for å vurdere alkoholforbruket. Jeg var så bunn ulykkelig i natt og opplevde slik indre uro at jeg ser at jeg må få gjort noe. Hvis bare livet mitt ikke hadde vært så forbaska "vellykket" utat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fylliken

Du har i hvertfall kommet et stykke på vei ved å skrive om problemet ditt her. Men du er naiv om du tror ingen skjønner det. Prøv å komme deg ut av spiralen før det er for sent.

Hvem tror du skjønner det? Og i så fall hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det er nå så sitter jeg ikke og sløver. Jeg er ute hele tiden, og drikker både alene og sammen med andre. At jeg lukter dagen etter har ingen kommentert, og om jeg så hadde gjort det tror du at noen legger merke til det i dagens samfunn. Det lukter ikke surt fyll av meg.

Jeg vet ikke hva fremtiden bringer, men det å sette likhetstegn med høyt alkoholforbruk og mennesker som lukker seg inne og er asosiale tror jeg er feil. Det er mange som meg som har et høyt tempo og drikker for å fortsette tempoet. Det ble mange glass på meg i går og foregårs, men jeg hadde ingen problemer med å stå i talestol i går formiddag og hoste stor applaus.

Jeg tror likevel tiden er inne for å vurdere alkoholforbruket. Jeg var så bunn ulykkelig i natt og opplevde slik indre uro at jeg ser at jeg må få gjort noe. Hvis bare livet mitt ikke hadde vært så forbaska "vellykket" utat.

Du er på en farlig gelei, det innrømmer du jo forsåvidt selv også.

Håper at du klarer å ta tak i livet ditt og kutte ut. Ta kontakt med noen som kan hjelpe. Fastlegen er jo førstevalget ofte. Men at ingen lukter, skal du ikke ta for gitt. Det er ikke lett å konfrontere mennesker med slikt. Har selv ved flere anledninger jobbet med mennesker med alkoproblemer, og det er ingen som tør konfrontere. Selv i et stort firma hvor AKAN er tilstedeværende kvier folk seg for å varsle. Man er redd for å trå feil, og redd for at man skal gjøre livet til vedkommende enda surere. Gjør noe selv, det er ingen som kommer til å synes at du har mistet maska, heller tvert i mot. Det står respekt av de som klarer å finne en annen sti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjenner

Hvem tror du skjønner det? Og i så fall hva så?

Du sier at ingen skjønner det, og så spør du "hva så"? Du må bare innrømme at du har et problem. Og det problemet er det bare du som kan få gjort noe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utopi

Alkohol skaper uro/usikkerhet i kroppen. Du ødelegger også søvenen. Den blir bra i ca. 4 timer før uroen kommer.

Har opplevd en del "innpå huden" da gubben hadde det problemet.

Og veldig mange fortalte meg at de visste dette når jeg fortalte dem om problemet vi slet med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik det er nå så sitter jeg ikke og sløver. Jeg er ute hele tiden, og drikker både alene og sammen med andre. At jeg lukter dagen etter har ingen kommentert, og om jeg så hadde gjort det tror du at noen legger merke til det i dagens samfunn. Det lukter ikke surt fyll av meg.

Jeg vet ikke hva fremtiden bringer, men det å sette likhetstegn med høyt alkoholforbruk og mennesker som lukker seg inne og er asosiale tror jeg er feil. Det er mange som meg som har et høyt tempo og drikker for å fortsette tempoet. Det ble mange glass på meg i går og foregårs, men jeg hadde ingen problemer med å stå i talestol i går formiddag og hoste stor applaus.

Jeg tror likevel tiden er inne for å vurdere alkoholforbruket. Jeg var så bunn ulykkelig i natt og opplevde slik indre uro at jeg ser at jeg må få gjort noe. Hvis bare livet mitt ikke hadde vært så forbaska "vellykket" utat.

Grunn til at jeg sa at du kanskje satt inne bak lukkede dører er at du tror at andre ikke ser at du drikker mye. Derfor er det du skriver selvmotsigende. Drikker du mye blant venner, så er det klart at de ser at du drikker mye. De vil aldri vite hvor mye du drikker og hvor stort problemet ditt er, men de tenker sitt, det kan jeg garantere deg.

Det skal svært mye til for at de som kjenner at det lukter av deg dagen etter vil si noe til deg.

Det finnes knapt noe annet som det snakkes så lite om enn dette. De fleste ønsker ikke å bry seg eller blande seg inn i det, fordi de synes det er svært ubehagelig.

Du er nok den siste som skjønner at andre snakker om dette.

Gjennom min jobb har jeg hatt noen alkoholsaker, så jeg vet litt om hvilken mekanismer som trer i kraft både hos den som drikker, familie, venner og kollegaer.

De aller fleste fungerer i arbeidslivet og ellers så jeg tviler ikke på det du sier, men en dag så skritter du utfor kanten og det meste rakner, du klarer ikke å holde på fasaden i lengden.

Det som er svært bra er at du innser at du bør gjøre noe med drikkingen din, det er et godt utgangspunkt. Får bare håpe at du klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...