Gjest apotekkunde Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Har man krav på å få kopi av reseptene man har liggende hos apoteket? Jeg har blitt nektet det og avvist. Noen som vet? 0 Siter
fineline Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Du kan aldeles umulig ha krav på det. Tenk så lettvint det hadde vært. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Du har ikke krav så vidt jeg vet. Du kan ha reseptene dine selv, så ser du hele tiden hva du har. 0 Siter
fineline Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1182808963' post='3633986] Du har ikke krav så vidt jeg vet. Du kan ha reseptene dine selv, så ser du hele tiden hva du har. Det ville være litt merkelig hvis jeg bare kunne kopiere opp resepter på sovepiller og beroligende i det uendelige. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2007 Skrevet 25. juni 2007 Du kan få utskrift på hva du har fått utskrevet, men jeg tviler på at du får kopi av resepten. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Du kan be om at få utlevert reseptene, det er ikke nødvendig å ha de liggende på Apoteket. Hilsen 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Det ville være litt merkelig hvis jeg bare kunne kopiere opp resepter på sovepiller og beroligende i det uendelige. Joda, men vanligvis får man en resept, har den, henter den ut, får den igjen om man kan hente flere ganger. I noen tilfeller legger man igjen reseptene i en mappe på apoteket. Jeg gjør det. Så om det er strenge regler på akkurat dennes persons resepter, at de må ligge på apoteket, så får hun heller ikke kopi, det gikk jeg ut i fra at h*n vet. De aller fleste oppbevarer jo reseptene sine selv, får fra legen, og går på apoteket, selv. 0 Siter
Gjest apotekkunde Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1182850511' post='3634159] Joda, men vanligvis får man en resept, har den, henter den ut, får den igjen om man kan hente flere ganger. I noen tilfeller legger man igjen reseptene i en mappe på apoteket. Jeg gjør det. Så om det er strenge regler på akkurat dennes persons resepter, at de må ligge på apoteket, så får hun heller ikke kopi, det gikk jeg ut i fra at h*n vet. De aller fleste oppbevarer jo reseptene sine selv, får fra legen, og går på apoteket, selv. Det er ingen regler om at reseptene mine skal ligge på apoteket. Jeg kan fritt hente de ut om jeg vil, så tror jeg skal de. Lettere det enn at apoteket tar kopier til meg. Må ha litt kontroll på hva jeg har:-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Det er ingen regler om at reseptene mine skal ligge på apoteket. Jeg kan fritt hente de ut om jeg vil, så tror jeg skal de. Lettere det enn at apoteket tar kopier til meg. Må ha litt kontroll på hva jeg har:-) Jeg har de liggendes, men har en opprydning nå og da. Tar da med meg mappa hjem, legger de som er oppbrukte og uaktuelle i en bunke, gjeldenes i en, og leverer alt tilbake. Før hadde jeg de alltid selv, men nå har jeg så himla mange. Greitt og ha de hjemme om du vil ha orden på det selv ) 0 Siter
Gjest apotekkunde Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Du kan aldeles umulig ha krav på det. Tenk så lettvint det hadde vært. Hva mener du med at det er lettvint? Resepten er skrevet ut av en lege og adressert til meg. Apoteket skal bare levere ut medisinen og kunden har krav på å få utlevert resepten sin når som helst. Det skulle ikke være noe problem i det hele tatt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Hva mener du med at det er lettvint? Resepten er skrevet ut av en lege og adressert til meg. Apoteket skal bare levere ut medisinen og kunden har krav på å få utlevert resepten sin når som helst. Det skulle ikke være noe problem i det hele tatt. Du får da aldri igjen resepten etterat du har hentet ut medisinen. Apoteket må se legitimasjon og du må skrive under på resepten og så beholder de den. Det er kun på C-preparat du kan få resepten tilbake. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.