Gå til innhold

Har man krav på kopi av resept?


Gjest apotekkunde

Anbefalte innlegg

Gjest apotekkunde

Har man krav på å få kopi av reseptene man har liggende hos apoteket? Jeg har blitt nektet det og avvist. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name=Shira :o)' timestamp='1182808963' post='3633986]

Du har ikke krav så vidt jeg vet. Du kan ha reseptene dine selv, så ser du hele tiden hva du har.

Det ville være litt merkelig hvis jeg bare kunne kopiere opp resepter på sovepiller og beroligende i det uendelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Det ville være litt merkelig hvis jeg bare kunne kopiere opp resepter på sovepiller og beroligende i det uendelige.

Joda, men vanligvis får man en resept, har den, henter den ut, får den igjen om man kan hente flere ganger.

I noen tilfeller legger man igjen reseptene i en mappe på apoteket. Jeg gjør det.

Så om det er strenge regler på akkurat dennes persons resepter, at de må ligge på apoteket, så får hun heller ikke kopi, det gikk jeg ut i fra at h*n vet.

De aller fleste oppbevarer jo reseptene sine selv, får fra legen, og går på apoteket, selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apotekkunde

[quote name=Shira :o)' timestamp='1182850511' post='3634159]

Joda, men vanligvis får man en resept, har den, henter den ut, får den igjen om man kan hente flere ganger.

I noen tilfeller legger man igjen reseptene i en mappe på apoteket. Jeg gjør det.

Så om det er strenge regler på akkurat dennes persons resepter, at de må ligge på apoteket, så får hun heller ikke kopi, det gikk jeg ut i fra at h*n vet.

De aller fleste oppbevarer jo reseptene sine selv, får fra legen, og går på apoteket, selv.

Det er ingen regler om at reseptene mine skal ligge på apoteket. Jeg kan fritt hente de ut om jeg vil, så tror jeg skal de. Lettere det enn at apoteket tar kopier til meg. Må ha litt kontroll på hva jeg har:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Det er ingen regler om at reseptene mine skal ligge på apoteket. Jeg kan fritt hente de ut om jeg vil, så tror jeg skal de. Lettere det enn at apoteket tar kopier til meg. Må ha litt kontroll på hva jeg har:-)

Jeg har de liggendes, men har en opprydning nå og da. Tar da med meg mappa hjem, legger de som er oppbrukte og uaktuelle i en bunke, gjeldenes i en, og leverer alt tilbake. Før hadde jeg de alltid selv, men nå har jeg så himla mange.

Greitt og ha de hjemme om du vil ha orden på det selv :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apotekkunde

Du kan aldeles umulig ha krav på det. Tenk så lettvint det hadde vært.

Hva mener du med at det er lettvint? Resepten er skrevet ut av en lege og adressert til meg. Apoteket skal bare levere ut medisinen og kunden har krav på å få utlevert resepten sin når som helst. Det skulle ikke være noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at det er lettvint? Resepten er skrevet ut av en lege og adressert til meg. Apoteket skal bare levere ut medisinen og kunden har krav på å få utlevert resepten sin når som helst. Det skulle ikke være noe problem i det hele tatt.

Du får da aldri igjen resepten etterat du har hentet ut medisinen. Apoteket må se legitimasjon og du må skrive under på resepten og så beholder de den.

Det er kun på C-preparat du kan få resepten tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...