Gå til innhold

Madeleine MacCann og engelsk galskap


Gjest Liza i London

Anbefalte innlegg

Gjest Liza i London

Er vi englendere spesiellt utsatte for en form for "galskap" som ikke finnes f.eks i Norge?

Chattestedene her, f.eks.i The Mirror eller paa SKY news er fulle av innlegg, gjerne 1000-vis pr dag med konspirasjonsteorier som involverer "alle" - fra foreldre til statsminister.

OK, det gjelder en engelsk jente, saa selvsagt er interessen stoerre her. men ondskapen (?) i innleggene...ville noe saant ku skje i Norge?

Det hadde vaert veldig intressant aa faa noen synspunkter fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt sett er jo pressen ganske snill i Norge så jeg tviler på at det samme ville skjedd her. Dessuten er Norge et lite land så jeg tror ikke at folk ville ha utpekt foreldrene som kidnappere og andre ondskapsfulle teorier. Jeg tror at folk har lettere for å skrive negative ting om de som er litt fjernere for dem enn andre nordmenn i dette lille landet.

Fatter forresten ikke at noen kan tro at foreldrene har gjort datteren sin noe!? Hva skulle motivet være og uansett så var de vel sammen med noen den kvelden som er alibier så jeg skjønner ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liza i London

Generelt sett er jo pressen ganske snill i Norge så jeg tviler på at det samme ville skjedd her. Dessuten er Norge et lite land så jeg tror ikke at folk ville ha utpekt foreldrene som kidnappere og andre ondskapsfulle teorier. Jeg tror at folk har lettere for å skrive negative ting om de som er litt fjernere for dem enn andre nordmenn i dette lille landet.

Fatter forresten ikke at noen kan tro at foreldrene har gjort datteren sin noe!? Hva skulle motivet være og uansett så var de vel sammen med noen den kvelden som er alibier så jeg skjønner ikke...

Men denne gang er det ikke pressen - den er usedvanlig snill. Det i seg selv gir grunnlag for alle disse teorien.

nei, det er alle de vanlige (??) menneskene paa de ulike diskusjonsfora, altsaa " mannen i gata" som gjemmer seg bak anonyme nick.

Og det er det jeg ikke forstaar...deres onskap. Like lite som jeg ikke forsto den overveldende sorgen da Diana doede.

Nysgjerrigheten min gaar paa...er dette er saertrekk...eller ville det samme skje i Norge. ( selvsagt maa man ta forhold mellom folketall/innlegg med i beregningen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dolerine

Jeg vet ikke om det ville gått så langt i Norge.

Det virker som om saken går langt over styr!

Hva med alle de andre barna som forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Det ville ikke blitt like overveldende her, naturligvis, pga stor forskjell i forlketall. Men jeg har hørt folk komme med konspirasjonsteorier her i Norge, også - mange synes det er "noe rart" med saken, flere har nevnt foreldrene som mulig involverte. Så jeg tror ikke vi nordmenn er så mye bedre, egentlig. Det bare virker sånn fordi vi er så få, og reaksjonen derfor blir på langt nær så synlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...