keratosis Skrevet 23. mai 2001 Skrevet 23. mai 2001 Var hos legen i dag, og han gav meg diagnosen keratosis pilaris. Jeg har disse prikkene over hele meg, bortsett fra i ansiktet og framme på brystet. Legen min sa noe om hvorfor prikkene var der, noe med noe manglende enzym og manglende fettlag i huden, men dessverre kobla jeg helt ut da han sa at tilstanden var kronisk. Begynte å grine da det gikk opp for meg at jeg aldri skal bli helt kvitt prikkene. Men nå har jeg lyst til å vite hvorfor prikkene er der! En faglig forklaring. Greit å forklare hvis noen spør. Det er nemlig ganske flaut og pinlig å vise fram hud. Fikk en slag vaselin (med to prosent av ett eller annet) som skulle hjelpe, men jeg ha nå mine tvil. Noen andre i samme situasjon, så vil jeg gjerne ha kontakt. Er snart 18, og det er ikke så moro å tenke på at jeg skal ha denne sykdommen resten av livet... 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 25. mai 2001 Skrevet 25. mai 2001 Du finner litt informasjon om keratosis pilaris på denne siden: http://www.doktoronline.no/pub/qa/100.html Vennlig hilsen 0 Siter
Gjest PecMan Skrevet 27. mai 2002 Skrevet 27. mai 2002 Sjølv har eg dette i varierande grad bak på overarmane, på forarmane, framme på låra, bak på leggane og rundt anklane. Kan vere irriterande til tider, spesielt det som er på forarmane, men er jo ikkje ein farleg hudlidelse og dessuten klør det ikkje eller noko slikt. Soling hjelper, men kan jo ikkje gå rundt å sole seg heile tida. Du kan elles finne mange andre tips på denne sida: www.keratosispilaris.org 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.