Gå til innhold

Uvanlige jentenavn


Gjest Lotus78

Anbefalte innlegg

Gjest Lotus78

Jeg har funnet et navn som er rangert som det 5. mest populære jentenavnet i Tyrkia. Emine, jeg synest det er et søtt navn jeg. Litt spesielt, men jeg kan tenke meg å kalle barna mine uvanlige navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har alltid sagt at jeg skal ha uvanlige navn på mine barn, og har himlet med øynene over at folk kan velge de trauste, norske navnene som alle har. Og så ble jeg gravid, og plutselig høres alle de uvanlige navnene så glorete og barnslige ut, og det som foreløpig ligger på topp på begge kjønn, er to navn som ALLE har hørt før.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg forstår behovet for å finne et navn som ikke "alle" har. Men samtidig så syntes jeg at det er noe krampeaktig over dem som på død og liv skal finne på et mest mulig spesielt navn.

Du må huske på at man skal leve et lang liv med navnet sitt, og man skal være liten og søt bare en liten tid av livet sitt. Jeg syntes at det er viktig å få et navn som man vil bli tatt alvorlig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg har alltid sagt at jeg skal ha uvanlige navn på mine barn, og har himlet med øynene over at folk kan velge de trauste, norske navnene som alle har. Og så ble jeg gravid, og plutselig høres alle de uvanlige navnene så glorete og barnslige ut, og det som foreløpig ligger på topp på begge kjønn, er to navn som ALLE har hørt før.. ;)

Hehe, jeg kan fremdeles grøsse litt når jeg tenker på hva barna mine hadde hett om jeg hadde fått dem noen år tidligere. Hvordan går det forresten med graviditeten, Dark Pink?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ajja Kr.

Gjertine har jeg hørt.

Jeg liker nå best typisk norske navn.

Kjenner ei som heter Gjertine til andre fornavn. Hun syns det er så flau og holder det så hemmelig at jeg måtte gjette i flere måneder hva den G.en sto for, før hun innrømmet det, da jeg endelig greide gjette det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Kjenner ei lita jente som heiter Tinea. Har aldri høyrt det før.

Navneøk på ssb.no gir følgende resultat

"Du søkte på kvinnenavnet: Tinea

Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har Tinea som første fornavn"

Det er et uvanlig navn.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jackoline

Jeg liker Mina godt, det likner jo litt på ditt navn her :)

Ja, mina er et fint navn. Jeg liker navn som slutter på a:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bik bok

Emine er fint, men jeg synes Tomine er finere. Anine og Andrine er også veldig fine navn. Velg navn på barna dine, etter eget ønske og ikke etter 10 på topp listen. Lykke til med navnevalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Gjertine har jeg hørt.

Jeg liker nå best typisk norske navn.

Tanta til morfaren min het Gjertine:) Vi kalte henne tante Gjetta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...