Gå til innhold

Hjelp oss å velge peisovn...


Hope

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes begge var fine, jeg. Og siden designet var fint på begge, ville jeg valgt den som ga mest varme for pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye effekt trenger du da? Hvis den på 7 kW holder så trenger du ikke å ta hensyn til effekten, men kun se på prisen.

Ovnen i den siste linken var finest, uten tvil. En peis skal du trives med, det er et møbel i tillegg til at den gir varme.

Det visuelle betyr mye mener nå jeg, i alle fall hvis den gir den effekten du trenger.

Det er koselig å se flammene leke seg inne i ovnen og du skal trives med det du ser.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Men hvor mye effekt trenger du da? Hvis den på 7 kW holder så trenger du ikke å ta hensyn til effekten, men kun se på prisen.

Ovnen i den siste linken var finest, uten tvil. En peis skal du trives med, det er et møbel i tillegg til at den gir varme.

Det visuelle betyr mye mener nå jeg, i alle fall hvis den gir den effekten du trenger.

Det er koselig å se flammene leke seg inne i ovnen og du skal trives med det du ser.:-)

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal leve med ovnen i stua, så det blir feil å ikke tenke utseende på den. Samtidig må du tenke på hvor mange kvadratmeter du skal varme opp.

Vår har en effekt på 9w og varmer glatt opp stue/kjøkken på 73 kvadratmeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal leve med ovnen i stua, så det blir feil å ikke tenke utseende på den. Samtidig må du tenke på hvor mange kvadratmeter du skal varme opp.

Vår har en effekt på 9w og varmer glatt opp stue/kjøkken på 73 kvadratmeter.

Takker for alle svar! Ovn er nå bestilt - og vi gikk for den fancy fra Jøtul :)

Den kommer til å varme godt nok opp stue og kjøkken på 70 m2...så vi blir nok fornøyde. Dessuten, lekker - det er den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...