Gå til innhold

Snegler


Gjest dissehersenssneglene!

Anbefalte innlegg

Gjest dissehersenssneglene!

Noen som har noen gode tips mot ekle, motbydelige mordersnegler som invaderer hagene? Samler dem i en melkekartong og strør salt på dem. Noen som har et bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thuva1365380402

Jeg har faktisk gitt opp disse sneglene. Er skikkelig drittlei. En sommer plukket jeg de, og da kunne jeg holde på hele tiden. I fjor strødde jeg salt på de når jeg så de, men jeg har gitt opp. I år har jeg ikke giddet. Samme hvor mye jeg gjør, så er de der likevel. For da må alle naboene også holde på, for ellers kommer de likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er, som også thuva er inne på, dessverre slik at belønningen din for å bekjempe Iberia-sneglen er at du får naboens snegler også...

I våres fikk vi tak i et middel på hagesenter, husker ikke hva det het, men et slags pulver som skulle røres ut i vann og skvettes i hagen. Det inneholder en slags parasitt som tar kverken på larvene til sneglen. Så effekten av det vil være større jo tidligere på sesongen du gjør dette, for det tar ikke knekken på voksne snegler.

Og bank i bordet - vi har hatt adskillig færre snegler nå enn i fjor. Men i det siste har vi observert noen feite snegler også hos oss, så nå har kanskje de fra lenger ned i veien klart å kravle seg opp til oss :-(

Hørte forresten om et nabolag der man fikk alle naboene med på fellesinnkjøp av slikt middel på vårparten. Med mindre du er i ytterkanten av nabolaget, skulle dette være en bra løsning. Kanskje du bør begynne å bearbeide naboene allerede nå med tanke på neste sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...