Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 30 år

Hei!

Jeg har i den siste tiden plagdes litt med hodepine. For ca 3 uker siden tok jeg en eksamen. Jeg hadde litt hodepine i denne tiden. For to uker siden hadde jeg en "mindre" operasjon i full narkose. Nå har de siste 3-4 dagene hatt en skikkelig intens og dundrende dunkehodepine. Lokalisert til midt på pannen i bihuleområdet. Den kommer midt på dagen, og jeg får ikke gjort noe. Hvis jeg forsøker å gå dunker det i hele hodet, slik at jeg må legge meg ned. Den går over etter 2-3 timer.

Jeg tror egentlig at dette er stress. Men det som bekymrer meg er at jeg har fått så dårlig hukommelse. Jeg har vanskelig å huske korrekt ord i en samtale. Tyder dette på stress eller noe mer alvorlig. Dette har vart kanskje et år eller mer, men ikke akkurat blitt bedre.

Kan også nevne at jeg dessverre har drukket mye light-brus. Har derfor forsøkt og slutte med dette.

Til slutt kan du fortelle litt om CT-Røntgen e.l. Når synes det nødvendig og foreta slike undersøkelser? Kan undersøkelsen være farlig?

Håper du kan svar meg på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27967-au/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Disse symptomene kan godt skyldes stress. Men om de gjør det hos deg, kan man ikke vite uten en undersøkelse. CT er en ufarlig undersøkelse, dog benytter man røntgenståler. CT har sin styrke i å påvise eller avkrefte mistanke om svulst i hodet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27967-au/#findComment-113671
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...