Gå til innhold

Trekk i feriepenger, er dette riktig da?


Lille Gruble

Anbefalte innlegg

Lille Gruble

Jeg gikk ut i svangerskapsperm den 060607. Jobber kommunalt og har nå fått feriepenger, men..... av opptjent feriepengergrunnlag fra i fjor har det blitt trukket litt over kr. 8000,- av pengene jeg skulle hatt utbetalt. På lønnsslippen står det at det er trukket lønn juni kr.xxxx og nedkomst 80% kr. xxxx fra 0606. Kan dette være riktig da? Får jo ikke lønn i juni og feriepengene er jo noe jeg har tjent opp fra i fjor. Har ringt kontoret men min kontakperson der var ikke tilstede akkurat nå så derfor prøver jeg her frem til jeg kan ringe tilbake. Veldig dumt for dette er penger jeg har regnet med når vi skal ha ferie litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg forsto deg helt. Men om du har jobbet til 6.6. så skal du ha vanlig lønn fram til det. Etter det blir det svangerskapspenger (husker ikke korrekt navn på det her....)

I tillegg skal du selvsagt har feriepenger som du har opptjent i fjor. Dvs. at du skal ha litt dobbelt opp i juni dersom du ikke har oppgitt at du skal ha ferie da.

Husk at du til neste år får mye mindre feriepenger. Du opptjener bare feriepenger de første ukene i permisjonstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Gruble

Vet ikke om jeg forsto deg helt. Men om du har jobbet til 6.6. så skal du ha vanlig lønn fram til det. Etter det blir det svangerskapspenger (husker ikke korrekt navn på det her....)

I tillegg skal du selvsagt har feriepenger som du har opptjent i fjor. Dvs. at du skal ha litt dobbelt opp i juni dersom du ikke har oppgitt at du skal ha ferie da.

Husk at du til neste år får mye mindre feriepenger. Du opptjener bare feriepenger de første ukene i permisjonstiden.

Takk for svar. Jeg har fått nå snakket med lønningskontoret som har forklart det til meg uten at jeg ble noe klokere av den grunn, men det er visst riktig. Har ei venninne som også har gått ut i svangerskapsperm et par uker før meg og hun hadde også blitt trukket. Vi jobber i samme kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...