Gå til innhold

Lamictal-bivirkn.-NHD


duffen

Anbefalte innlegg

Bare et kort spørsmål;har du noen gang opplevd at en pasient utvikler så sterk allergi for et preparat(her lamictal), at det utvikler seg til "Steven- Johnsons"-syndrom?? Det har jeg nettopp vært gjennom;ALDRI mer Lamictal;for tiden ingen annen medikasjon for "ny-ervervet" BP2. Tilbake sitter jeg nå skremt,angstfyllt og utslitt. Det samme gjelder psykiateren som startet opp behandlingen...kanskje er jeg ikke bipolar likevel;bare veldig ustabil,(har upf.,). noen kommentar til dette ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har aldri opplevd slike alvorlige reaksjoner. SJ-syndrom er ekstremt sjelden.

Et godt alternativ er litium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd slike alvorlige reaksjoner. SJ-syndrom er ekstremt sjelden.

Et godt alternativ er litium.

Takk for svar NHD. Siden jeg utviklet dette syndromet,tørr ikke psykiater å gi meg NOEN medisiner,med unntak av det jeg brukte før jeg ble syk.DVS ingen psykorarmaka eller annen medisnering på de nærmeste 3 mndr., er beskjede jeg har fått. Bruker Kestine 10mg og Atarax 10mg inntil 3grdgl. pga kløende utslett/avflassing over hele kroppen. Nå er angsten/dødsanbsten verst!! Tror ikke jeg våger meg inn på noe nytt av medisiner etter dette. Evt. kan jeg senere bruke Orfiril som jeg har brukt før....men er skeptisk.

Men takk for forslag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...