Gå til innhold

Gravid? Jeg? Neeei...?


ariah

Anbefalte innlegg

Er ei jente som fyller 25 år i juli mnd. Jeg hadde sist sex med kjæresten min 11 juni, og et par dager etter da, mistet jeg matlysten totalt... Jeg klarte ikke tanken på mat... Jeg holdt på å kaste opp når jeg spiste mat til slutt.... slik er det den dag i dag.. I dag når jeg stod opp, fikk jeg plutselige, korte kvalme bølger, som gikk over veldig fort, men kom også tilbake innen en kort stund. Jeg har gått på Loette p-piller, men har hatt veldig uregelmessig mens fordi jeg har måttet bytte p-piller 3-4 ganger i år så langt... (pga bivirkninger)

Nevnte dette for mamma, og det første hun sa til meg: Er du gravid?

Jeg ble litt vel paff jah, så ikke for meg at jeg skulle være gravid... Men hvor stor er mulighetene for dette?

Håper noen kan hjelpe, komme med tanker og synspunkter... Ble veldig paff hær jah.... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ta en test da vet du, vi er ikke tankelesere vi her inne heller. :o)

Sa ikke det heller da, men vet pent lite om graviditet, så hvis noen har hatt samme symptomer så kanskje dem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke det heller da, men vet pent lite om graviditet, så hvis noen har hatt samme symptomer så kanskje dem vet...

Kvalme kan skyldes så mangt, graviditet er bare en av årsakene. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er jo et vekjent tegn på graviditet, men langt i fra et sikkert tegn. Det kan være mange andre årsaker til kvalme også.

De færreste som opplever svangerskapskvalme merker det vel såpass tidlig som etter 2 dager, men du har kanskje hatt sex før 11. juni også der en evt graviditet kunne ha oppstått?

Selv om du har byttet p-pillemerke, så skal p-piller være det sikreste man har mot graviditet p.t. (unntatt sterilisering og avholdenhet - sistnevnte har visstnok bare sviktet én gang...). dette selvsagt forutsatt at du har tatt p-pillene på forskriftsmessig måte. Dette taler derfor mot at du kan være gravid.

Vær imidlertid oppmerksom på at kvalme i seg selv kan medføre at p-pillene blir mindre sikker, hvis oppkast skjer innen en viss tid etter at du har tatt pillen (det står sikkert noe om dette i pakningsvedlegget).

Ellers er det ikke annet å gjøre enn å ta en graviditetstest. Dersom du ble gravid 11. juni eller tidligere, skulle det ikek være noen grunn til å vente med å ta slik test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme kan skyldes så mangt, graviditet er bare en av årsakene. :o)

Jeg blir kvalm av mye tax-free-godteri... *rap* ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1183059333' post='3635513]

Jeg blir kvalm av mye tax-free-godteri... *rap* ;o)

Kom innom meg i morra og del med meg! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden man blir kvalm så tidlig, men det kan jo ikke utelukkes. Dessuten kan du jo ha blitt gravid før den 11. juni også.

Jeg hadde villet vente til du skal ha neste mens. Hvis den ikke kommer, så tar du en test.

Siden du går på p-pille så kan det tenkes du får mens likevel, derfor hadde jeg nok tatt en test rundt omkring den tiden jeg ventet mens.

Klarer du ikke å vente, så kan du jo ta en test allerede nå.

Det er mange grunner til at man blir kvalm og matlei.

De symptomene jeg har fått når jeg har vært gravid med mine 3 har vært: Usigelig tretthet - ikke nødvendigvis at jeg måtte sove, men at jeg måtte ligge med øynene lukket og bare slappe helt av.

Ømme bryster. Mensmurringer. Hyppig vannlating. Oppblåsthet.

Dette har vært de tidlige symptomene som har kommet før jeg tok graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er jo et vekjent tegn på graviditet, men langt i fra et sikkert tegn. Det kan være mange andre årsaker til kvalme også.

De færreste som opplever svangerskapskvalme merker det vel såpass tidlig som etter 2 dager, men du har kanskje hatt sex før 11. juni også der en evt graviditet kunne ha oppstått?

Selv om du har byttet p-pillemerke, så skal p-piller være det sikreste man har mot graviditet p.t. (unntatt sterilisering og avholdenhet - sistnevnte har visstnok bare sviktet én gang...). dette selvsagt forutsatt at du har tatt p-pillene på forskriftsmessig måte. Dette taler derfor mot at du kan være gravid.

Vær imidlertid oppmerksom på at kvalme i seg selv kan medføre at p-pillene blir mindre sikker, hvis oppkast skjer innen en viss tid etter at du har tatt pillen (det står sikkert noe om dette i pakningsvedlegget).

Ellers er det ikke annet å gjøre enn å ta en graviditetstest. Dersom du ble gravid 11. juni eller tidligere, skulle det ikek være noen grunn til å vente med å ta slik test.

Du kan jo ta en test for sikkerhetsskyld.

Evt, viss du går på p-piller nå, kan det jo være dem som gir kvalmen også.... jeg var veldig kvalm da jeg brukte trionetta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er jo et vekjent tegn på graviditet, men langt i fra et sikkert tegn. Det kan være mange andre årsaker til kvalme også.

De færreste som opplever svangerskapskvalme merker det vel såpass tidlig som etter 2 dager, men du har kanskje hatt sex før 11. juni også der en evt graviditet kunne ha oppstått?

Selv om du har byttet p-pillemerke, så skal p-piller være det sikreste man har mot graviditet p.t. (unntatt sterilisering og avholdenhet - sistnevnte har visstnok bare sviktet én gang...). dette selvsagt forutsatt at du har tatt p-pillene på forskriftsmessig måte. Dette taler derfor mot at du kan være gravid.

Vær imidlertid oppmerksom på at kvalme i seg selv kan medføre at p-pillene blir mindre sikker, hvis oppkast skjer innen en viss tid etter at du har tatt pillen (det står sikkert noe om dette i pakningsvedlegget).

Ellers er det ikke annet å gjøre enn å ta en graviditetstest. Dersom du ble gravid 11. juni eller tidligere, skulle det ikek være noen grunn til å vente med å ta slik test.

Ooops, sorry, den var jo ikke ment til deg da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...