Gå til innhold

Trenger noen gode råd


Gjest Klarer han å slutte?

Anbefalte innlegg

Tusen takk trissie for at du tar deg tid til å skrive til meg, setter pris på hjelpen fra deg og dere andre også!

Ja jeg feiltolker han negativt og ja jeg er en usikker person.. og ja jeg reagerer veldig raskt på ting, fyker i taket av bagateller..

Så da ligger "feilen" hos meg da.. det er bare det at før jeg forlot han var jeg sånn i villrede at jeg kontaktet en psykolog.. og han støttet meg i valget om å gå fra han..

I og med at jeg er en usikker person tør jeg ikke gå tilbake til kjæresten min nå, fordi psykologen bekreftet at valget mitt om å gå fra kjæresten min var "fornuftig"...

Det er akkurat som om jeg har lyst tilbake til psykologen og spørre om han synes det er ok vi blir sammen igjen..

Jeg skjønner jeg har et problem med usikkerheten min!! (Jeg har tenkt å få profesjonell hjelp med å tørre å stole på meg selv..)

Det er bare det at eksen min er helt på felgen for tiden og maser og maser på meg, og jeg blir bare mer og mer usikker. Jeg har bedt han om gi meg litt luft, men uansett så klarer jeg ikke komme med et endelig svar. Jeg er livredd for at det ikke vil fungere mellom oss hvis vi prøver igjen..Det har vært slutt to ganger før, men han har aldri reagert så voldsomt som nå.. Han sier det er fordi forholdet vårt er mye mer seriøst nå enn da det ble slutt de to andre gangene...

Psykologer generelt kan det de driver med, men likevel har mange av oss dårlige erfaringer også.

Jeg har opplevd å få råd basert på "enighet" i mine tanker i altfor stor grad. Siden jeg har erfaring på flere av disse områdene, også personlig, har jeg lært meg at litt kritiske spørsmål og motforestillinger kan være vel så bra.

De avgjørelser vi tar i en opprørt sinnsstemning kan være riktige der og da, men tatt på feil tidspunkt, ikke sant?

Derfor skal du kanskje ikke ta psykologens "medhold" for gitt NÅ, når kanskje både sinnsstemning og din forståelse av deg selv er annerledes?

Den dagen samtalen med psykologen fant sted var du kanskje overhodet ikke i stand til å innse at du var brå, farte fort opp eller andre slike småting som du nå ser?

Se på livet og deg selv med litt nye øyne og ikke la frykt styre deg. Da vil du kanskje se han annerledes også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silver Fairy

Forandringen som jeg har merket disse årene sammen med han, er at jeg har begynt å bry meg om hva andre synes om meg.. Hvis noen virker avvisende fordi de for eksempel er stresset, så begynner jeg å lure på om det er noe med meg.. slik har jeg aldri vært før...

Om jeg elsker han? Jo... synes det er sterkt ord å bruke, å elske noen... Men jeg liker meg veldig godt i lag med han, vi har veldig mange felles interesser og har det kjekt ilag, dessuten synes jeg har en sinnsykt flott å se på.. får aldri nok av han.. blir aldri lei av han.. men det er disse diskusjonene våre.. kranglene.. han er veldig brå og hissig og blir veldig engasjert og overbevisende i diskusjoner.. Han har sagt han er villig til å gjøre noe med det, men hvor lett er det å forandre personlighet da..

"Forandringen som jeg har merket disse årene sammen med han, er at jeg har begynt å bry meg om hva andre synes om meg.. Hvis noen virker avvisende fordi de for eksempel er stresset, så begynner jeg å lure på om det er noe med meg.. slik har jeg aldri vært før... "

Jeg syns ikke det virker som denne mannen har noe særlig god innvirkning på deg, jeg. Han har kritisert deg så mye at du begynner å miste selvtillitten totalt. At dere allerede har gjort det slutt to ganger tidligere får meg til å tenke at denne mannen ikke har bedret seg siden første gangen dere gjorde det slutt. Hvorfor skal han gjøre det nå? Jeg er enig med psykologen din. Ikke gå tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Forandringen som jeg har merket disse årene sammen med han, er at jeg har begynt å bry meg om hva andre synes om meg.. Hvis noen virker avvisende fordi de for eksempel er stresset, så begynner jeg å lure på om det er noe med meg.. slik har jeg aldri vært før...

Om jeg elsker han? Jo... synes det er sterkt ord å bruke, å elske noen... Men jeg liker meg veldig godt i lag med han, vi har veldig mange felles interesser og har det kjekt ilag, dessuten synes jeg har en sinnsykt flott å se på.. får aldri nok av han.. blir aldri lei av han.. men det er disse diskusjonene våre.. kranglene.. han er veldig brå og hissig og blir veldig engasjert og overbevisende i diskusjoner.. Han har sagt han er villig til å gjøre noe med det, men hvor lett er det å forandre personlighet da..

"Forandringen som jeg har merket disse årene sammen med han, er at jeg har begynt å bry meg om hva andre synes om meg.. Hvis noen virker avvisende fordi de for eksempel er stresset, så begynner jeg å lure på om det er noe med meg.. slik har jeg aldri vært før... "

Jeg syns ikke det virker som denne mannen har noe særlig god innvirkning på deg, jeg. Han har kritisert deg så mye at du begynner å miste selvtillitten totalt. At dere allerede har gjort det slutt to ganger tidligere får meg til å tenke at denne mannen ikke har bedret seg siden første gangen dere gjorde det slutt. Hvorfor skal han gjøre det nå? Jeg er enig med psykologen din. Ikke gå tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...