Gå til innhold

Fysisk eller psykisk?


Gjest tabletten

Anbefalte innlegg

Gjest tabletten

Jeg har et plagsomt problem når det gjelder å ta tabletter. Jeg klarer rett og slett ikke svelge tabletten, selv om det bare skulle være en 10 mg tablett! Jeg må enten knuse tabletten på forhånd, eller tygge den.

Jeg skjønner det bare ikke. Når jeg spiser mat så svelger jeg jo biter som er større enn en liten tablett, så det kan jo ikke være spiserøret mitt som er for lite heller.. Og de gangene jeg har prøvd å svelge tabletten hel, så er jeg ganske avslappet også tror jeg. Jeg kjenner til andre også som ikke greier å svelge ned tabletter, om jeg så hadde en bøtte med vann hadde ikke tabletten gått ned!

Er det noe fysisk galt med meg? Eller er det psykisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LilleMåne

Huff ja...

Har det slik jeg også. Tygger tabletter som ikke er stort større enn et stort knappenålshode.

Jeg har vært slik i mange år, så for meg er det normalt.

Jeg er heller ikke trang i halsen, så alt annet glir ned som det skal.

Antar det er en psykisk greie, for halsen snører seg sammen bare tabletten kommer inn i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn, tror det er psykisk ja.

Tar tabletter sammen med mat. Det går fint med relativt små tabletter. Store går ikke. TRanpiller f.eks, nei, umulig å svelge. Har ikke funnet noen gode triks for å lure meg til å svelge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tablett-gutten

Jeg har det sånn jeg også, har ikke hele livet mitt klart å ta en hel tablett. Men redningen for meg er å få tabletter som jeg ikke må svelge hele, smeltetabletter eller brusetabletter, eller til nød tabletter som må knuses helt og blandes i syltetøy. Sjekk med legen din om det finnes smeltetabletter eller brusetabletter av de tablettene du tar, eller eventuelt om det finnes noe alternativer som du ikke må svelge hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...