Gå til innhold

Hjertet og spiseforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 19 år som har slitt med anorexia og bulimi i 6 år.. For et halvt års tid siden opplevde jeg noe som fremdeles står som en skremmende spørsmål for meg...

Jeg fikk intense smerter i hjerteregionen... Det begynte som små stikk, og gikk over til en intens sammenhengende smerte, som ble forsterket støtvis.. Fikk sammtidig problemer med å puste og ble fryktelig kvalm... Var fjern og totalt lammet av smerte.. Tok en del smertestillende og astmamedisin, men det hjalp ikke... Kom til legevakten etter at smertene hadde vart i 1 1/2 time.. Måtte vente en god stund, og innen jeg kom inn hadde det gått 2- 2 1/2 time og smertene var betydlig redusert på grunn av alle de smertestillende jeg hadde tatt.

Jeg snakket ikke om sf, så legen tok meg ikke så veldig seriøst. Han mente det kunne være fordøyelsesbesvær eller musklelkramper.. Men jeg kan ikke slå meg til ro med det svaret..

Kan det ha vært hjertet? Og er det i såfall mulig å påvise det nå?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27987-hjertet-og-spiseforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mariii

Hei! Vet ikke om det var noe med hjertet ditt, men det kan godt hende. Fikk selv en reaksjon etter en "spykule" da jeg hadde bulimi. Hjertet banket vilt, jeg fikk kaldsvette og var våt over hele kroppen. det med pusten husker jeg ikke. Tror selv at det var hjertet som gav beskjed om at det ble for mye for det. Ble faktisk så skremt av denne episoden at jeg klarte å la være å kaste opp igjen. Så klarer du å slutte, med eller uten hjelp så gjør det!

Klem fra

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Lillebie.

Sannsynligheten for at de smerter du opplevde for et halvt år siden skulle vært utløst av hjertet er meget liten, faktisk så godt som neglisjerbar.

Jeg går ut fra at det ble tatt et EKG av deg på legevakten, og at det ble funnet normalt.

Likeledes ble det vel tatt stilling til om det kunne være noen årsak i de øvrige brystorganer (spes. lungene).

Det du beskriver gir mest mistanke om at det var smerter med muskulær bakgrunn.

Jeg regner med at din fysiske tilstand ikke er redusert etter denne episoden, og håper samtidig at du får hjelp til å komme deg ut av dine spiseforstyrrelser.

Svar til Lillebie.

Sannsynligheten for at de smerter du opplevde for et halvt år siden skulle vært utløst av hjertet er meget liten, faktisk så godt som neglisjerbar.

Jeg går ut fra at det ble tatt et EKG av deg på legevakten, og at det ble funnet normalt.

Likeledes ble det vel tatt stilling til om det kunne være noen årsak i de øvrige brystorganer (spes. lungene).

Det du beskriver gir mest mistanke om at det var smerter med muskulær bakgrunn.

Jeg regner med at din fysiske tilstand ikke er redusert etter denne episoden, og håper samtidig at du får hjelp til å komme deg ut av dine spiseforstyrrelser.

Takk for svar...

Det ble ikke tatt EKG av meg.. Fikk bare beskjeden om å se det litt an, og komme tilbake om det ble verre igjen.

Men takk for svar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...