Gå til innhold

forvirra.......

Anbefalte innlegg

Hei!...

Jeg vet jeg maser og spørr , men dette er det eneste stedet jeg kan få informasjon om d som ( kanskje) plager meg. Jeg kan ikke spørr foreldrene mine for de tror ikke jeg har et problem..når jeg spiser får jeg kjeft av at jeg spiser alt for mye og når jeg ikke spiser så kjefter de på meg og sier at jeg bare vil ha oppmerksomhet..(???)..!

Jaja...men det jeg begynner å lure på nå er om jeg er begynt å lide av overspising..

slik pleier dagen min å være:

Spiser ikke frokost eller skolemat..kommer hjem med vondt i hodet...spiser middag...og spiser minst 4!! skiver til kvelds ( er ikke stolt av meg da)..når jeg skal legge meg tar jeg 50-150 situps og 10 mg dulcolax avføringsmiddel...

slik er dagen min menst jeg trener..( trener og trener) hver onsdag og fredag i to timer pr. dag...( trener badmington...ikke akkurat verdens mest anstrengende da, men jeg synes det er kjekt iallefall!)..

Men avogtil kan det være at jeg ikke klarer å holde "dietten" min så jeg pleier å spise litt ekstra og etterpå føler jeg meg elendig for at jeg ikke klarte å holde meg og da føre det til at jeg tar mer avføringsmiddel. Jeg drikker mye vann og te slik at jeg ikke skal være så sulten...men jg er så frustrert over at jeg ikke går ned i vekt!! har sikkert bare gått ned 1 kg...=(

Og så er det det med foreldrene mine som bemerker hvoe mye jeg spiser..

derfor liker jeg egentlig ikke å spise, mens de er i nærheten foreksempel vi spiser middag så tar jeg en porsjon...( pleier egentlig ikke å være så mye) og hvis jeg tar en til så sier de at jeg må styre meg og at jeg ikke må spise så mye...

Dette fører egentlig litt til at jeg hater mine foreldre og ikke gidder å komme med problemene mine så vi kan snakke og de kan hjelpe meg for de sier bare jeg vil ha oppmerksomhet og at jeg lyver..

er dere flere som har det slik??

PS: jeg pleier å sykle på en trimsykkel vi har hjemme og den teller kalorier så jeg er skikkeli avhengig av den..

sist jeg veide meg veide jeg 67kg og var 164cm...og for å skrive litt mer så har jeg diabetes og bruker insulinen mixtard...noe som jeg hater for jeg legger bare på meg..skal snart få insulinpumpe...før jeg begynte med mixtard så gikk jeg på insulatard og da var jeg ikke så "svær oppblåst ballong!"....jaja...og hvis det er folk som leder dette og er på samme vekt som meg så mener jeg at jeg er det..jeg synes jeg er det..

jaja...koz og klemz..

lykke til dere andre

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27990-forvirra/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære Susi2

Det er nok ikke overspising du har men et veldig vanskelig forhold til mat og et forstyrra forhold til mat. Det at du ikke går ned skyldes nok det at du ikke spiser frokost eller lunch. Kan du klare å fordele skivene dine på tre måltider samt noe grønt eller frukt hadde det vært mye bedre. Du vet sikkert at du ikke reduserer vekt eller taper kalorier av avføringstablettene. Det eneste du oppnår er at du blir avhengig av dem og at de om en stund ikke virker. kanskje du burde søke råd for ditt kosthold slik at det kunne tilpasses din diabetes. Det samme gjelder treningen. Du vet sikkert at trening øker insulinfølsomheten. Som du skjønner vil jeg anbefale deg å oppsøke en lege/klinisk ernæringsfysiolog som kan veilede deg slik at forholdet mellom inntak og forbruk blir hensiktsmessig. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27990-forvirra/#findComment-113736
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...