Gå til innhold

Alternativ hjelp mot eksem?


Gjest Huff, som det klør

Anbefalte innlegg

Gjest Huff, som det klør

Jeg har sett at det er flere her inne som har litt greie på alternativ behandling. Er det kanskje noen om har gode råd mot atopisk eksem?

På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville prøvd ringblomstsalve blandet med teetreeolje. Jeg ble kvitt psorriassis på den måten og kjenner et par som fikk atopisk eksem under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd ringblomstsalve blandet med teetreeolje. Jeg ble kvitt psorriassis på den måten og kjenner et par som fikk atopisk eksem under kontroll.

det er ikke meg du svarer men guri, nå fikk jeg et håp her! Hvem selger ringblomstsalve da? Og den olja har de på samme sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptil flere av foreldrene på forum for småbarn (meg selv inkludert) har opplevd at Aderma Exomega-krem fra apoteket har forbedret eller så godt som fjernet atopisk eksem hos barn.

Verdt et forsøk!

Kjæresten min ble i voksen alder kvitt sin atopiske eksem (dem kom ikke tilbake) etter en 2 ukers kur med prednisolon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke meg du svarer men guri, nå fikk jeg et håp her! Hvem selger ringblomstsalve da? Og den olja har de på samme sted?

Ringblomstsalve får du på helsekostforretningen. Teetreeolje får du på apoteket, det heter noe annet nå, man må spørre etter det latinske navnet og det husker jeg ikke akkurat nå. Men hvis ingen andre vet det så skal jeg hoste det opp i morgen for jeg vet at jeg har en flaske på badet :o)

Jeg blandet ca 1/3 flaske oppi en krukke med ringblomstsalve. Rørte med en q-tips til det var blandet sammen. Skulle bruke det på babystumpen til minstemann for han var sår og rød etter å ha fått antibiotika. Og så forsvant psoriasissen min som jeg hadde inne i hånda. Jeg har anbefalt det videre til folk med atopisk eksem også og det har i vært fall hjulpet et par stykker ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringblomstsalve får du på helsekostforretningen. Teetreeolje får du på apoteket, det heter noe annet nå, man må spørre etter det latinske navnet og det husker jeg ikke akkurat nå. Men hvis ingen andre vet det så skal jeg hoste det opp i morgen for jeg vet at jeg har en flaske på badet :o)

Jeg blandet ca 1/3 flaske oppi en krukke med ringblomstsalve. Rørte med en q-tips til det var blandet sammen. Skulle bruke det på babystumpen til minstemann for han var sår og rød etter å ha fått antibiotika. Og så forsvant psoriasissen min som jeg hadde inne i hånda. Jeg har anbefalt det videre til folk med atopisk eksem også og det har i vært fall hjulpet et par stykker ;o)

Det latinske navnet på tetreolje er visst Melaleuca alternifolia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringblomstsalve får du på helsekostforretningen. Teetreeolje får du på apoteket, det heter noe annet nå, man må spørre etter det latinske navnet og det husker jeg ikke akkurat nå. Men hvis ingen andre vet det så skal jeg hoste det opp i morgen for jeg vet at jeg har en flaske på badet :o)

Jeg blandet ca 1/3 flaske oppi en krukke med ringblomstsalve. Rørte med en q-tips til det var blandet sammen. Skulle bruke det på babystumpen til minstemann for han var sår og rød etter å ha fått antibiotika. Og så forsvant psoriasissen min som jeg hadde inne i hånda. Jeg har anbefalt det videre til folk med atopisk eksem også og det har i vært fall hjulpet et par stykker ;o)

Du _er_ en engel!! Takk jeg skal forsøke det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du _er_ en engel!! Takk jeg skal forsøke det! :)

Da håper jeg at det hjelper. Lykke til.

Fortell meg hvordan det gikk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt inntak av omega-3 (Udo's Choice, Eskimo-3, Triomega eller en annen olje som ikke er syntetisk fremstilt). Og med høyt inntak mener jeg minst 3 ganger daglig dose.

Dette smører kroppen innenfra.

En god krem til å holde huden fuktig utenfra. Exoderma, A-creme osv.

Homeopati kan også hjelpe

www.homeopati.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...