Gå til innhold

skjev tå - operere?


Gjest crooked toe

Anbefalte innlegg

Gjest crooked toe

Er det en vanskelig prosedyre å få operert en skjev tå? (På begge føttene mine er den tåa nærmest stortåa skjeve, slik har det vært hele livet - men jeg sjeneres litt av det.) Så jeg lurer på om det ville være idiotisk å få rettet disse ut på en eller annen måte - eller om dette er en enkel og grei ting å få fikset på?

Hvem skal jeg i tilfelle henvende meg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest crooked toe

Nei, ikke stortåa, men tåa ved siden av. Men takk for linken :) Går vel sånn ca ut på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke stortåa, men tåa ved siden av. Men takk for linken :) Går vel sånn ca ut på det samme.

Da heter det hammertå og du kan sikkert google opp noe, jeg har litt problemer med google akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Jeg har nettopp spurt legen om å få operere begge "hammertærne"mine de ved siden av stortåa på begge føttene.

Legen ville ikke anbefale det til meg da det sjeldent ble godt resultat.

Hvis det ble smerter så burde det opereres, men så lenge det er "skjønnhetsfeil" så anbefales det ikke.

De tåene mine er mye lengre enn stortåa og gjør at det går hull i sokkene veldig fort.

mine tær er bøyelige og kan presses ned ved hjelp.

du sier skjev tå? er det sånn hammertå du mener da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ønsker å operere det starter du hos fastlegen for å få komme til en kirurg som kan vurdere om noe, og hva som skal gjøres.

Vær klar over at det er _vondt_ å operere tærne! Og du er ikke garantert at det blir bra heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crooked toe

Jeg har nettopp spurt legen om å få operere begge "hammertærne"mine de ved siden av stortåa på begge føttene.

Legen ville ikke anbefale det til meg da det sjeldent ble godt resultat.

Hvis det ble smerter så burde det opereres, men så lenge det er "skjønnhetsfeil" så anbefales det ikke.

De tåene mine er mye lengre enn stortåa og gjør at det går hull i sokkene veldig fort.

mine tær er bøyelige og kan presses ned ved hjelp.

du sier skjev tå? er det sånn hammertå du mener da eller?

Mulig det heter hammertå ja - de går ikke opp eller ned,men det ytterste leddet bøyer seg til siden - mot lilletåa. Men siden legen din sa det, så tenker jeg at jeg får bare la den skjønnhetsfeilen gå. Tenkte bare hvis det var en kjapp og enkel operasjon så kunne jeg gjort det, men vil ikke utsette meg for unødig smerte og mulig mislykket operasjon! Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...