Gå til innhold

Hvor finnes kognitive behandlere?


Gjest bipil

Anbefalte innlegg

Gjest bipil

Er det noen lister noen plass tilgjenlig på nett over behandlere som driver kognitivt? (region: oslo)

Klarer ikke finne noe på nettet, har fått tak i ei annen liste over behandlere her og ringt de. Men de driver dynamisk psykoterapi/psykoanalyse m.m.

Har BP så det er ikke aktuelt med psykodynamisk behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest så sint så sint at jeg nesten flyr i flint

Har inntrykk av at det finnes kognitive terapeuter over alt fortiden. Det vil nok finnes noen på ditt nærmeste dps eller poliklinikk.

Men det finnes stygge unntak. Selv lider jeg av tvangstanker. Tvangstanker er tanker som er så ekle og avskyelige at de skremmer skiten ut av deg. En gang gikk jeg hos en psykiater som hadde tro på å snakke om barndommen. Og da jeg fortalte om mine sexuelle tvangstanker, som gikk på pedofili, sa hun at det var ikke så rart da jentene i 13-14 års alderen gikk utfordrene kledd.

At hun sa det, fikk meg til å miste troen på psykiatrien. Hallo, jeg hadde tvangstanker om pedofili, jeg er ikke pedofil. Det er jo det værste jeg kunne tenke meg. Når ikke engang en psykiater kan forstå det, hvem kan da faen regne med at dine fortrolige gjør det. Rister på hodet i avsky og vemmelse over den psykiaterens kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipil

Har inntrykk av at det finnes kognitive terapeuter over alt fortiden. Det vil nok finnes noen på ditt nærmeste dps eller poliklinikk.

Men det finnes stygge unntak. Selv lider jeg av tvangstanker. Tvangstanker er tanker som er så ekle og avskyelige at de skremmer skiten ut av deg. En gang gikk jeg hos en psykiater som hadde tro på å snakke om barndommen. Og da jeg fortalte om mine sexuelle tvangstanker, som gikk på pedofili, sa hun at det var ikke så rart da jentene i 13-14 års alderen gikk utfordrene kledd.

At hun sa det, fikk meg til å miste troen på psykiatrien. Hallo, jeg hadde tvangstanker om pedofili, jeg er ikke pedofil. Det er jo det værste jeg kunne tenke meg. Når ikke engang en psykiater kan forstå det, hvem kan da faen regne med at dine fortrolige gjør det. Rister på hodet i avsky og vemmelse over den psykiaterens kommentar.

Jeg må finne en utenfor poliklinikk (ikke kapasitet der). Altså en kognitiv på privatmarkedet (i Oslo).

Hadde vært så kjekt med en oversikt over hvilke som kan noe om dette. Jeg syns det kryr av den "gamle skolen" av behandlere overalt jeg. Å finne de kognitive føles for meg mer som å lete etter nåla i en høystakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Jeg må finne en utenfor poliklinikk (ikke kapasitet der). Altså en kognitiv på privatmarkedet (i Oslo).

Hadde vært så kjekt med en oversikt over hvilke som kan noe om dette. Jeg syns det kryr av den "gamle skolen" av behandlere overalt jeg. Å finne de kognitive føles for meg mer som å lete etter nåla i en høystakk.

Hvilken liste var det du hadde? Den listen over de som har avtale, der er jo noen få rene dynamiske. Ellers plukker de vel det som passer best for den det gjelder tror jeg. :-)

De siste 20 årene er det jo den kognitive retningen som vel har stått sterkest, så det er mange som benytter seg av dette, og de fleste psykodynamiske har vel bakt det inn de også.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipil

Hvilken liste var det du hadde? Den listen over de som har avtale, der er jo noen få rene dynamiske. Ellers plukker de vel det som passer best for den det gjelder tror jeg. :-)

De siste 20 årene er det jo den kognitive retningen som vel har stått sterkest, så det er mange som benytter seg av dette, og de fleste psykodynamiske har vel bakt det inn de også.

:-)

Ei uoppdatert liste (gammel) som jeg fikk av en jeg kjenner. H*n hadde fått den på et DPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Jeg må finne en utenfor poliklinikk (ikke kapasitet der). Altså en kognitiv på privatmarkedet (i Oslo).

Hadde vært så kjekt med en oversikt over hvilke som kan noe om dette. Jeg syns det kryr av den "gamle skolen" av behandlere overalt jeg. Å finne de kognitive føles for meg mer som å lete etter nåla i en høystakk.

Det jeg ville gjort, er å skrive brev og sende. Der skriver du litt om deg selv, og du kan også skrive hvilken terapi du ønsker. Da får behandlerne et inntrykk av deg, og om de har kompetanse på det du trenger og ønsker.

Mitt inntrykk er at de fleste foretrekker å motta brev.

Jeg sendte brev til flere på den offentlige listen som ligger på nettet. Her står behandlerne som har avtale slik at du bare betaler frikortandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Litt seint ute men

Tuuuuuusen hjertelig takk!!!! :))))))

Bare hyggelig :)

Jeg var jo lit usikker på om det hadde noen hensikt å svare tre mnd etter at spørsmålet ble stilt, men jeg fikk opp spørsmålet ditt ved et søk, og tenkte at det skader vel aldri. Det kan jo hende flere har bruk for det samme og søker i etterkant.

Men det var jo best av alt at jeg faktisk kunne hjelpe deg også. Håper du finner en dyktig kognitiv behandler som kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...