Gå til innhold

nhd: Lamictal - hele veien mot null


bibben

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne på søk-funksjonen og delvis funnet svar på mitt spørsmål. Det er allikevel noe jeg er usikker på.

Vedr. seponering har du en gang svart:

100 mg i minst 2 uker

50 mg i minst 2 uker

25 mg i minst 2 uker

Jeg skal ned fra 200 mg. Vil det si at jeg kjører samme nedtrapping som fra 100 mg. Dvs. med 25 mg av gangen?

Er det greit å ta disse dosene kun én gang om dagen. P.t. tar jeg 100 mg morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva er årsaken til seponering, og skal den erstattes med noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er årsaken til seponering, og skal den erstattes med noe?

Jeg hadde i grunnen ikke tenkt å erstatte den med noe. Jeg har kommet meg igjennom en viktig periode i livet, og føler at tingene har stabiliset seg. Jeg har det nå veldig bra, og skal ta et nytt steg ut i livet. Jeg tenker at det kan være skadelig for kroppen å gå på medisiner lenger enn nødvendig. Jeg vil komme i form, slanke meg (har klart å sep. AP) og få meg jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg hadde i grunnen ikke tenkt å erstatte den med noe. Jeg har kommet meg igjennom en viktig periode i livet, og føler at tingene har stabiliset seg. Jeg har det nå veldig bra, og skal ta et nytt steg ut i livet. Jeg tenker at det kan være skadelig for kroppen å gå på medisiner lenger enn nødvendig. Jeg vil komme i form, slanke meg (har klart å sep. AP) og få meg jobb.

Forutsatt at du har bipolar lidelse, er dette et valg basert på følelser og ikke på fornuft.

Dess lenger tid du bruker på nedtrappingen, dess bedre er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at du har bipolar lidelse, er dette et valg basert på følelser og ikke på fornuft.

Dess lenger tid du bruker på nedtrappingen, dess bedre er det.

Takk for svar. Jeg har ikke bipolar lidelse.

Ha en god dag :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipil

Takk for svar. Jeg har ikke bipolar lidelse.

Ha en god dag :o)

Du har ikke bipolar men går på medisin for bipolare?

Var diagnosen du fikk feil da eller hva? Eller har du fått medisinen for en annen diagnose??

Var sikker på at det ikke var medisinering med Lamictal for andre enn bipolare og epileptikere jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ftaaka

Du har ikke bipolar men går på medisin for bipolare?

Var diagnosen du fikk feil da eller hva? Eller har du fått medisinen for en annen diagnose??

Var sikker på at det ikke var medisinering med Lamictal for andre enn bipolare og epileptikere jeg da.

mange med borderline f.eks får lamictal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke bipolar men går på medisin for bipolare?

Var diagnosen du fikk feil da eller hva? Eller har du fått medisinen for en annen diagnose??

Var sikker på at det ikke var medisinering med Lamictal for andre enn bipolare og epileptikere jeg da.

Jeg er blitt medisinert med Lamictal uten å ha hverken bipolar, eupf eller epilepsi. Det gis også i andre tilfeller enn ved disse tre diagnosene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke bipolar men går på medisin for bipolare?

Var diagnosen du fikk feil da eller hva? Eller har du fått medisinen for en annen diagnose??

Var sikker på at det ikke var medisinering med Lamictal for andre enn bipolare og epileptikere jeg da.

Forsøkes vel også på personer med unipolare depresjoner som først og fremst ikke kommer av ytre påkjenninger men er mer biologisk der andre ting ikke hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...