Gå til innhold

Selvstendig næringsdrivede og sykemeldt


kisser40

Anbefalte innlegg

Er en jente på 41 år, gift, mor til tre og utdannet førskolelærer. Jeg har tidligere vær kommunalt ansatt i 9 år, men har de siste 10 årene vært hjemme med egne barn og fra 2003-2006 var jeg registrert dagmamma. Siste sommer fikk jeg i forb med ryggcrawl en kraftig senebetennelse i høyre skulder. Hos legen fikk jeg Kortisonsprøyter og Voltaren, tokk MR og vært på idrettsklinikken hos to forskellige spesialister, uten at de kunne finne noe galt og vært til behandling/opptrening hos tre ulike fysioterapeuter, som heller ikke har hjulpet noe særlig. Jeg sliter fortsatt med irritasjon og smerter i arm og skulder ved belastning og har nå snart gått sykemeldt i 11 mdr. Jeg har fått 100 kr dagen i sykepenger ca. 2100 pr. måned. Fysioterapeuten mener jeg bare skal fortsette med masasje og lett trening 2 gange i uka, og at jeg ikke kan jobbe ennå da jeg får vont i flere dager etterpå, når jeg trener litt for ivrig. Daglig må jeg ha hjelp til bæring av vasketøy/handleposer, rengjørring osv. Må stort set bare sitte å se på når familien svømmer, bowler og gjør andre fysiske aktiviteter.

Hva gjør jeg d. 30 /8 når sykemeldingen går ut ? Jeg har jo ingen jobb å gå tilbake til, da det er usikkert om jeg kan klare å bære/løfte på en unge eller to eller kan makte å håndtere en tung tvillingvogn.

Hvor mye penger får man ved rehabilitering. Vår økonomi klarer snart ikke mer pga hyppig legebesøk og fysioterapi, men min mand tjener selvfølgelig for mye til å kunne få hjelp på sosialen.

Jeg hadde tenkt å begynne å jobbe som førskolelærer igjen sist høst,men måtte jo bare legge vekk søknadene igjen, da denne skulderlidelsen ikke ville gi seg. Nå blir det sikert ikke lett å få jobb, når jeg har vært sykemeldt så lenge og lett vil få tilbakefall ved overbelastning.

Kan ikke akkurart si at utsiktene for mere inntekt er stor.

Hvis nogen har tilsvarende erfaringer eller synspunkter, håper jeg at dere svarer påå innlegget mitt.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest snippsnappis

Du oppsøker en god akupunktør som høyst sannsynligvis får bort betennelsen ganske fort.

Min erfaring er at fysioterapi ikke hjelper i det hele tatt på slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du oppsøker en god akupunktør som høyst sannsynligvis får bort betennelsen ganske fort.

Min erfaring er at fysioterapi ikke hjelper i det hele tatt på slike ting.

Slike skader kommer ofte av dårlig trente muskler og overbelasning, og fysiotereapeuter kan være flinke til å lage et passende treningsprogram for å trene opp de riktige musklene.

Men har heller ikke veldig tro på at de kan hjelpe med å bote på skader som allerede har skjedd - det vil i hvertfall ta veldig lang tid.

En kombinasjon av akupunktur og fysioterapi bør derimot bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...